7 Kwaliteitswaarden KHN

KHN introduceerde tijdens haar jaarlijkse Nieuwjaarsreceptie op Horecava 2018 zeven kwaliteitswaarden. Door de zeven kwaliteitswaarden toe te passen in de horeca tonen horecaondernemers dat ze gastvrij zijn richting hun gasten en een goed werkgever zijn voor hun medewerkers. 

Robèr Willemsen, voorzitter KHN: Met deze zeven kwaliteitswaarden werken we samen aan de beste gastvrijheid en zorgen we ervoor dat gasten mooie en waardevolle momenten beleven in de horeca. Zo geven we het imago van de horeca in Nederland een positieve boost.”

 
De zeven kwaliteitswaarden

Een lid van KHN...

  1. Verwelkomt iedere gast die zich aan de huisregels houdt
    In de huisregels staan de regels die gelden in het bedrijf van een ondernemer. Deze regels zijn belangrijk om gasten en medewerkers fysiek en sociaal een veilige omgeving te kunnen bieden. Het is belangrijk dat de huisregels duidelijk en zichtbaar zijn en dat de ondernemer de regels consequent toepast. Alle gasten die zich aan de huisregels houden zijn welkom bij KHN-leden.
     
  2. Respecteert geldende wet- en regelgeving
    Een lid van KHN respecteert de geldende wet- en regelgeving en vindt het logisch om zich aan de wetten en regels te houden. Wetten en regels zijn immers democratisch besloten en ontstaan. Een KHN-lid doet er dan ook alles aan om op de hoogte te zijn en blijven van wet- en regelgeving die geldt voor horecabedrijven.
     
  3. Gebruikt duidelijke en professionele voorwaarden
    Een KHN-lid werkt met professionele voorwaarden waarin de belangen van de ondernemer en zijn gasten in evenwicht zijn. In een schriftelijk contract tussen horecaondernemer en gast staan de afspraken en voorwaarden duidelijk vermeld. Door duidelijke afspraken te maken is het voor beide partijen helder wat er van elkaar wordt verwacht.
     
  4. Is een goed werkgever
    Een goed werkgever investeert in zijn mensen door er voor te zorgen dat werknemers de benodigde kennis en vaardigheden kunnen opdoen zodat ze hun werk optimaal te kunnen uitvoeren.  Een goed werkgever investeert ook in de relatie met zijn werknemers en houdt rekening met belangen/wensen van zijn werknemers. Natuurlijk altijd met inachtneming van het bedrijfsbelang. De werknemers hebben immers ook weer baat bij een gezond en rendabel bedrijf.
     
  5. Is betrokken bij zijn leefomgeving en handelt hiernaar
    Verantwoord ondernemer is vanzelfsprekend voor KHN-leden. Een KHN-lid voelt zich medeverantwoordelijk voor de omgeving waarin hij onderneemt en handelt hier ook naar. De ondernemer houdt niet alleen rekening met direct omwonenden, maar ook met de rest van de maatschappij.
     
  6. Heeft zorg en passie voor zijn gasten en producten
    Een lid van KHN wil het haar gasten naar de zin maken en gaat hierbij altijd voor kwaliteit, van product tot dienstverlening. Nederland heeft recht op de beste gastvrijheid en de leden van KHN dragen daar actief aan bij.
     
  7. Draagt bij aan het collectief
    Door samen te werken als collectief bereiken wij meer in de lobby bij gemeenten, landelijke overheid en in Europa. Individuele ondernemers profiteren daar van. Een KHN-lid weet dat samenwerking loont. Hij doet er dan ook alles aan om te laten zien dat hij bij het collectief hoort en versterkt zo de invloed van onze vereniging.

Aandacht voor kwaliteit

In 2018 gaf KHN elke maand aandacht aan één van de zeven kwaliteitswaarden. KHN-leden kregen tips en tools die aansluiten bij deze waarden. Op die manier konden horecaondernemers actief met de waarden aan de slag in hun zaak en werkten we samen aan de beste gastvrijheid.

Terug
Download flyer 7 waarden
flyer_7waarden_site
Vereniging KHN
Meer informatie

https://twitter.com/khn 787936653616742400