Hotels

Nederlandse hotels worden al sinds 1969 met sterren ingedeeld. Bij KHN zijn hotels aangesloten variërend van 1 tot en met 5 sterren superieur. Met deze steraanduiding weten gasten welke voorzieningen en service zij in een hotel kunnen verwachten. De deelname van hotels aan het sterrensysteem is vanaf 1 januari 2015 vrijwillig. Sinds 1 januari 2016 geldt in Nederland het systeem van de Hotelstars Union.

De uitvoering wordt verzorgd door Hotelsterren.nl. Iedere logiesverstrekker die in aanmerking wil komen voor een sterrenclassificatie kan deze aanvragen bij Hotelsterren.nl, de uitvoerder van zowel de Nederlandse als de Europese Hotelclassificatie.

 

Nieuws

KHN: Ondernemers en consumenten gedupeerd door uitblijven verbod pariteitsclausule

16-07-2019
-

Vandaag, op 16 juli 2019, maakte staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat in een brief aan de Tweede Kamer bekend dat zij niet van plan is een verbod op de zogenaamde pariteitsclausule in te voeren. Een onbegrijpelijke en schadelijke beslissing, volgens KHN.

Kloppen jouw sterren nog wel? Hotelsterren controleert.

09-07-2019
-

Hotels die geen deelnemer zijn van het classificatiesysteem, mogen dus ook geen sterren hanteren. Ook niet via de eigen website of via een boekingssysteem. Kloppen jouw sterren nog wel? Hotelsterren doet een check.

Lichte omzetdaling horeca in eerste kwartaal 2019

29-05-2019
-

Lichte daling van 0,3% ten opzichte van een erg goed vierde kwartaal 2018.

Alle aandacht naar de gast

27-05-2019
-

Met een eenmalige investering in een glazenwasmachine vergroot je de gastvrijheid en bezuinig je op diverse kosten, zoals energie- en waterkosten en het belangrijkste: personeelskosten.

KHN vecht voor gastvrije toeristenbelasting. Deel, like en praat mee!

15-05-2019
-

Vandaag heeft KHN een campagne tegen de verhoging van de toeristenbelasting gestart. KHN wil de almaar stijgende toeristenbelasting een halt toeroepen. Via social media en de landelijke en lokale media vragen we aandacht voor dit belangrijke onderwerp. En jij als hotelier kan daar aan bijdragen: deel, like en praat mee!

Terug