Deze training is bedoeld voor medewerkers van horecagelegenheden die meer handvatten willen voor het handelen met agressief gedrag (zowel verbaal als non-verbaal). Medewerkers in de horeca worden regelmatig geconfronteerd met ongewenst gedrag van gasten. Het is daarom belangrijk om alert te zijn op afwijkend gedrag.
Deze training bestaat globaal uit drie onderwerpen: het waarnemen van afwijkend gedrag, het reageren op lastig gedrag en het ombuigen van lastig gedrag. Deze volgorde heeft een bepaalde reden: je moet het eerst kunnen zien, dan het gedrag neutraal kunnen benoemen om er vervolgens tegen te kunnen optreden. Er wordt gewerkt met een trainer/acteur om de vaardigheden goed te kunnen beoefenen.
Leerdoelen
Na de training:
Na de training heeft men de juiste mindset, de juiste vaardigheden en een praktische woordenschat om mensen gastvriendelijk en gastvrij aan te spreken zelfs als die mensen afwijkend gedrag vertonen.
De gehele training is doorweven met praktische tips, oplossingen, motivatie en enkele juridische achtergronden. De gehele training is gegoten in een ontspannen sfeer met diverse serieuze momenten en waar zéker ruimte is voor humor.
Door de setting in relatief kleine deelnemersgroepen (12-14 personen) kunnen deelnemers interacteren met elkaar en de trainers en is er voldoende gelegenheid voor ontspanning en informeel contact.
Programma:
Praktische informatie:
Datum: Woensdag 5 november 2025
Trainingsuur: 3 uur inclusief een aantal korte pauzes
Groepsgrootte: 12-14 pers
Aanvang/ duur: 9.30 -12.30 uur
Ontvangst vanaf 9.00 uur: met koffie en thee en kleine pauze tussendoor
Waar: Belgisch Bier Café Belvedère, Beestenmarkt 8 2611 GB Delft
Kosten deelname: gratis voor leden en/of hun medewerkers
Deze training is in samenwerking en met support van PVO Regio Den Haag tot stand gekomen
Wil je leren hoe beter om te gaan met lastige situaties en te de-escaleren? Meld je dan z.s.m. voor deze training!