Het horecaconvenant beschrijft de afspraken over de samenwerking tussen gemeente, politie en horecaondernemers om de leefbaarheid in het centrum te bewaken. Deelnemers aan het horecaconvenant voldoen daarmee aan de voorwaarde om in aanmerking te komen voor ruimere openingstijden.

Als horecaondernemer heeft u een brief ontvangen van de gemeente met de mededeling dat het oude bestaande horecaconvenant wordt opgezegd per 30 septebmer 2018.

De oude convenanten worden vanwege het nieuwe horecaconvenant opgezegd, dit nieuwe convenant is in maart 2018 tot stand gekomen. Hierdoor wordt duidelijk welk convenant geldig is en welke openingstijden van kracht zijn. Mocht u het nieuwe convenant nog niet hebben ondertekend of hebben ontvangen, vragen wij u dan ook om de nieuwe versie van het horecaconvenant alsnog te ondertekenen en terug te sturen. U ontvangt dit convenant per post van de gemeente Heemskerk.

Bij die brief zit ook een aanvraagformulier voor het ontheffing sluitingsuur, daar kunt u na 1 oktober mogelijk nog steeds gebruik van maken. Het aanvragen van deze ontheffing kunt u doen door middel van het insturen van het betreffende formulier. De gemeente zal de ontvangen ontheffingen sluitingsuur gaan beoordelen in overleg met de politie.

Mocht u de ontheffing sluitingstijd niet aanvragen, betekent het dat de normale sluitingstijden gelden zoals deze in artikel 2:29 Algemene plaatselijke verordening zijn vastgelegd. Dat is op dit moment tot 01.00 uur doordeweeks en in het weekend tot 02.00 uur.

* Op de foto wethouder Marieke van Dijk, KHN bestuurslid Xander Kleijne, KHN voorzitter Ronald de Groot en KHN Regiomanager Ivo Berkhoff.