Ministerie ondersteunt House of Hospitality met aanjaagsubsidie in Amsterdam

23 mei 2017

House of Hospitality richt zich op de gezamenlijke uitdagingen rondom opleiding, training, innovatie, onderzoek en instroom van hospitalitytalent. De cross-sectorale hospitality-arbeidsmarkt staat voor grote uitdagingen. Steeds meer mensen bezoeken de metropoolregio Amsterdam en hospitality heeft dan ook een steeds grotere economische waarde. Instroom, behoud en kwaliteit van de hospitalitymedewerker 2.0 blijven echter achter bij deze economische ontwikkeling.

House of Hospitality richt zich op de gezamenlijke uitdagingen rondom opleiding, training, innovatie, onderzoek en instroom van hospitalitytalent. De cross-sectorale hospitality-arbeidsmarkt staat voor grote uitdagingen. Steeds meer mensen bezoeken de metropoolregio Amsterdam en hospitality heeft dan ook een steeds grotere economische waarde.

Aanjaagsubsidie
Instroom, behoud en kwaliteit van de hospitalitymedewerker 2.0 blijven echter achter bij deze economische ontwikkeling. House of Hospitality kan nu met deze extra subsidie goede initatieven initieren en hopelijk een belangrijke bijdrage leveren aan goede medewerkers voor onze branche. Met de aanjaagsubsidie uit de Regeling Regionaal Investeringsfonds mbo willen de partners mensen enthousiast maken voor een baan in de hospitalitysector, mensen behouden voor de branche en de kwaliteit van de sector verbeteren.

Programmamanager John Flierman zei: ‘Het Amsterdamse Proeflokaal is een van hybride omgevingen binnen de samenwerking waar we leren in de praktijk met elkaar vormgeven. We willen in de metropoolregio Amsterdam de komende jaren twaalf of dertien van deze praktijkomgevingen creëren.’

Via learning-on-the-job gaan hospitalitystudenten naar school binnen verschillende partnerbedrijven. Zij leren het brede hospitalityvak in de praktijk, van ervaren praktijkopleiders en betrokken docenten. Via House of Hospitality Lab onderzoeken mbo- en hbo-studenten actuele innovatievraagstukken en is het zelfs mogelijk een eigen bedrijf te starten.

Deelnemende partners zijn:
Hotel Casa 400, ISS Nederland BV, Westcord fashion hotel, NH Hotel Group, TUI Airlines, Corendon, KHN afd. Amsterdam, Hotel Van der Valk Sassenheim, Vacansoleil, OLVG, AMC, Home Instead Amsterdam, Het Amsterdamse Proeflokaal, ANVR, Amsterdam Arena, Randstad, Vermaat groep, Amsterdam Marketing, ROC van Amsterdam (mbo), ROC Flevoland (mbo), Hogeschool Inholland (hbo) Hotelschool Den Haag (hbo), Hubertus & Berkhoff Culinaire vakschool (vmbo). De gemeente Amsterdam ondersteunt het initiatief.

Wilt u meer weten over dit intiatief neem dan contact op met: John Flierman (programmamanager) E: j.flierman@rocva.nl T: 06-51298336

 

Terug