’t Badhuys op Vlieland Beste Strandpaviljoen 2017

06-07-2017

Veel lof voor het moderne interieur met industriële elementen, het duurzame karakter, de aandacht voor een schone omgeving en de goede service

De uitreiking van de verkiezing Beste Strandpaviljoen, die voor de tiende keer door brancheorganisatie Strand Nederland werd georganiseerd, leverde donderdag 6 juli 2017 elf winnaars op. ’t Badhuys op Vlieland werd benoemd tot Beste Strandpaviljoen 2017 en Paal 14 in Katwijk tot Beste Nieuwkomer 2017.

Op 6 juli 2017 zijn bij strandpaviljoen De Waterreus in Scheveningen de winnaars van de jaarlijkse verkiezing Beste Strandpaviljoen 2017 bekendgemaakt. Grote winnaar was ’t Badhuys op Vlieland, onderdeel van Westcord Hotels van horecaondernemer Harry Westers. Het publiek en de vakjury konden niet om ‘t Badhuys heen. De zaak bestaat al sinds 1995, maar opende afgelopen april een volledig nieuw paviljoen. Veel lof was er voor het moderne interieur met industriële elementen, het duurzame karakter, de aandacht voor een schone omgeving en de goede service.

Beste Nieuwkomer

Paal 14 uit Katwijk werd Beste Nieuwkomer 2017. De zaak bestaat al een paar jaar als seizoenbedrijf, maar de familie Grimbergen opende dit jaar een nieuw jaarrondpaviljoen.

Alle winnaars

Naast de titels Beste Strandpaviljoen 2017 en Beste Nieuwkomer 2017 werden nog meer winnaars bekendgemaakt. De volledige lijst:

Beste Strandpaviljoen: ’t Badhuys op Vlieland
Beste Nieuwkomer: Paal 14 in Katwijk
Meest Duurzame Strandpaviljoen: Sjoerd op Ameland
Schoonste Strandpaviljoen: Beachclub Perry’s in Scharendijke
Beste Zoetwaterpaviljoen: Sunrise in Best
Beste Strandpaviljoen Zeeland: Dok 14 in Cadzand
Beste Strandpaviljoen Zuid-Holland: Het Strand in Katwijk
Beste Strandpaviljoen Noord-Holland: Zilvermeeuw in Egmond aan Zee
Beste Strandpaviljoen Waddeneilanden: ’t Badhuys op Vlieland
Populairste Strandpaviljoen volgens Belgen: De Zeemeeuw in Noordwijk
Populairste Strandpaviljoen volgens Duitsers: Paal 17 op Texel

Meer strandhoreca

Het gaat goed met de Nederlandse strandhoreca. Dit jaar groeide het aantal paviljoens tot 322. Het is voor het eerst dat er meer jaarrondpaviljoens op het strand staan dan seizoensbedrijven die voor de winter worden afgebroken.

Over de verkiezing

De verkiezing is een initiatief van Strand Nederland en wordt ondersteund door de volgende partners: stichting Nederland Schoon, Koninklijke Horeca Nederland, NBTC Holland Marketing en horecavakblad Entree. De prijzen zijn toegekend op basis van 18.500 publieksstemmen en een aantal mystery visits. Deze visits werden afgelegd door publiek en een vakjury die bestaat uit afgevaardigden van de partners. Alleen bedrijven die lid zijn van Strand Nederland en KHN konden genomineerd worden.

Terug