Dutch Cuisine start wervingsactie onder restaurants

5 mrt 2018

Dutch Cuisine is een campagne gestart om Nederlandse restaurants minimaal één drie-gangen Dutch Cuisine menu op de kaart te laten zetten. Dutch Cuisine is een beweging die de Nederlandse keuken en eetcultuur promoot. Dutch Cuisine laat zien dat de Nederlandse keuken creatief is, gevarieerd en seizoensgebonden. En dat deze helemaal past in het huidige tijdsbeeld waarin bewustwording en duurzame voeding een grote rol spelen.

Dutch Cuisine is een campagne gestart om Nederlandse restaurants minimaal één drie-gangen Dutch Cuisine menu op de kaart te laten zetten. Dutch Cuisine is een beweging die de Nederlandse keuken en eetcultuur promoot. Dutch Cuisine laat zien dat de Nederlandse keuken creatief is, gevarieerd en seizoensgebonden. En dat deze helemaal past in het huidige tijdsbeeld waarin bewustwording en duurzame voeding een grote rol spelen.

Een keuken met een verhaal
De beweging staat voor smaakvol, gezond en verantwoord koken. Met groenten in de hoofdrol, een bijrol voor vis en vlees en met seizoensproducten van Nederlandse bodem. Natuurlijke producten zonder kunstmatige toevoegingen en zonder verspilling.

Michael Ellis, internationaal directeur van de Michelingidsen, belichtte tijdens de uitreiking van de Michelinsterren uitgebreid de Dutch Cuisine-beweging in Nederland: ‘There is a new, modern way of Dutch cooking that is starting to develop its own signature, its own visibility, which is taking its rightful place on the world stage. Local products are turned into sublime dishes by local chefs. This is very exciting for us; we are very thrilled to see that!’ Ellis refereerde hierbij onder andere aan Dutch Cuisine-ambassadeur en sterrenchef Luc Kusters, die Dutch Cuisine gerechten serveert met lokale producten en een eigen verhaal; het verhaal van Dutch Cuisine.

Hogere marge

“Met meer groenten koken is duurzaam, gezond én een creatieve uitdaging. De mogelijkheden zijn eindeloos. Bovendien zijn de marges hoger.” aldus Dutch Cuisine ambassadeur Bas Cloo. Dutch Cuisine wil een zo groot mogelijk publiek bereiken met haar gedachtegoed en daarvoor zijn chefs nodig die Dutch Cuisine omarmen en dit uitdragen naar hun gasten door met groenten te koken en voor zichzelf een beter rendement te realiseren. 

Culinaire routes

Restaurants die een Dutch Cuisine menu op hun kaart plaatsen, hebben niet alleen een hogere marge maar ze worden ook gepromoot op de website en de social media-kanalen van Dutch Cuisine. Daarnaast wordt hun restaurant opgenomen in de culinaire routes van Dutch Cuisine die naar verwachting medio 2018 op de website van Dutch Cuisine worden gepubliceerd. Vind hier meer informatie over culinaire routes.

Niet alleen in Nederland maar ook daar buiten wordt Dutch Cuisine gepromoot. Voor Nederlandse ambassades in het buitenland is een toolkit ontwikkeld zodat ook internationaal Dutch Cuisine steeds meer aandacht krijgt. Zo organiseert het Hilton Hotel in Beijing begin juni een Dutch Cuisine Week in samenwerking met de Nederlandse ambassade in Beijing. Bekijk hier de video over de Holland Toolkit. 

Inspirerend en eigentijds

Geïnteresseerde restaurants kunnen, na aanmelding via www.dutch-cuisine.nl, aan de slag met inspirerende receptuur en promotiemateriaal. Zo wordt Dutch Cuisine letterlijk en figuurlijk op de kaart gezet en kunnen zoveel mogelijk consumenten kennismaken met deze nieuwe manier van koken. Niet alleen door de gerechten te proeven, maar ook door verhalen te (her)beleven over de rijke Nederlandse eetcultuur, met een eigentijdse vertalingen naar het heden.

Ook meedoen en samen met Dutch Cuisine het verschil maken?

Ga naar www.dutch-cuisine.nl en word Vriend van Dutch Cuisine!

Terug