Dennis Kaatman gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel

16-05-2018

Dennis Kaatman Studentencafé het Vliegende Paard in Zwolle mag zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel noemen.

Op dinsdag 15 mei is Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard in Zwolle gekozen tot Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel. Dennis Kaatman stond met twee andere genomineerde horecaondernemers in de regionale finale: Rien Mol van Landgoed Het Rheins in Enter en Lars van Galen en Richard van den Hoeven van De Gusteau Hospitality Groep in Hengelo.

De jury vond Dennis Kaatman de beste en hij mag zich de komende 1,5 jaar de Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel noemen.

Grootste studentenkamer van Zwolle

Juryvoorzitter Martin Kruithof van De Lindenhof uit Giethoorn roemt Dennis Kaatman van Studentencafé het Vliegende Paard: "Dennis heeft een uniek concept neergezet. Hij noemt zijn onderneming ook wel de grootste studentenkamer van Zwolle. En dat is ook zo. Het deed ons als jury denken aan onze eigen studententijd, een mooie tijd van ons leven. Wat een creativiteit en ondernemerszin laat deze ondernemer zien! In de uren dat de studenten zijn café nog niet compleet bezetten, zorgt Dennis dat ook andere activiteiten in zijn café kunnen plaatsvinden. Welke ondernemer bedenkt er om een escaperoom te realiseren in de kelder van zijn bedrijf? Dennis staat midden in z’n bedrijf, doet zijn werk op een flamboyante, originele manier en is enorm bevlogen. De titel Meest Markante Horecaondernemer van Overijssel past dan ook echt bij hem."

Over de andere kandidaten

De jury was ook enthousiast over de twee andere genomineerde horecaondernemers die in de race zaten voor de titel Meest Markante Horecaondernemer in de regio Overijssel: 

  • Rien Mol
    Rien Mol van Landgoed Het Rheins in Enter. De jury prees Rien vanwege zijn vooruitstrevend ondernemerschap en hoe hij kansen voor zijn bedrijf benut. Juryvoorzitter Martin Kruithof: "Rien begon in 2000 met een kinderboerderij en een restaurant. Mede door zijn inzet en gedrevenheid is het bedrijf enorm gegroeid. Hij bereikt zijn publiek op een unieke manier via social media, bijvoorbeeld door zijn vlogs. En met het zonnepark dat in de planning ligt zorgt deze ondernemer dat het met de energiebesparing in zijn bedrijf ook goed zit." 

  • Lars van Galen en Richard van den Hoeven
    Lars van Galen en Richard van den Hoeven van De Gusteau Hospitality Groep in Hengelo hebben in 2012 (zoals ze zelf zeggen, als twee jonge honden) Hotel ’t Lansink in Hengelo overgenomen. Een jaar later kregen ze al de eerste Michelin-ster. In 2016 hebben zij de Frites Boutique (dat naast ’t Lansink ligt) overgenomen en in 2017 volgde Grand Café Ledeboer in Almelo. Inmiddels heeft dit bedrijf een Bib Gourmand. De jury is vol lof over deze twee ondernemers: "De kernwoorden van deze bijzondere horecaondernemers zijn: gastvrijheid, kwaliteit en ambiance. Dat zie je terug in alles wat ze doen. Want naast de horecabedrijven verzorgen ze ook catering in de wijde omgeving. Eén van de meest unieke cateringlocatie is toch wel een culinaire rit met een rijdende stoomtrein van Haaksbergen naar Boekelo.”

De jury

De jury bestond uit: Martin Kruithof, eigenaar van de Lindenhof in Giethoorn en de huidige provincie winnaar van de vorige editie van de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer. Nelleke Alleman-Dijkhuizen, eigenaar van De Agnietenberg in Zwolle en Bert-Jan Hoekjen, eigenaar van Bistro de Oale Ste in Nijverdal.

Zij bezochten de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de drie finalisten in gesprek. Op basis hiervan én de eindpresentatie tijdens de finale die vandaag plaatsvond, werd Dennis Kaatman gekozen tot winnaar. Bij de beoordeling was één van de belangrijkste criteria of een ondernemer een vernieuwend, origineel en succesvol concept heeft neergezet.

Over de verkiezing Meest Markante Horecaondernemer  

KHN organiseert elke drie jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Kijk meer informatie op meestmarkant.nl.

 

Terug