Landelijke actie NIXzonderID op 17 mei van start. Doet u mee?

15-05-2018

Om jongeren op te roepen om uit zichzelf hun ID te tonen, gaat op donderdag 17 mei de landelijke actie NIXzonderID in Utrecht van start.

Het is voor u, als horecaondernemer, moeilijk om de leeftijd van jonge kopers in te schatten. En dat geldt ook voor verkopers van alcohol en tabak in o.a. supermarkten, slijterijen, (sport)kantines, tankstations en tabakszaken. Daarom gaat donderdag 17 mei de landelijke actie NIXzonderID in Utrecht van start. Doel is om jongeren op te roepen om uit zichzelf hun ID te tonen. Doet u mee? KHN biedt praktische hulpmiddelen.

De NIXzonderID-actie loopt van 17 mei t/m 1 juni. Met deze actie worden jongeren gemotiveerd om uit zichzelf hun ID te tonen onder de slogan ‘Help je mee? Toon je ID!’. Ook verkopers van alcohol worden bewust gemaakt van het belang van een goede naleving van de leeftijdsgrens voor alcohol (en tabak). 

Vanzelfsprekend

Robèr Willemsen, voorzitter KHN: "Wij vinden een goede naleving van NIX18 erg belangrijk. KHN Utrecht is hier samen met de gemeente en horecaondernemers volop mee bezig. Met een pilot van de Utrecht Stichting NIX18 willen zij het toezicht op de naleving van de leeftijdsgrens verder verbeteren. Mooi om te zien dat deze landelijke actie dan ook in Utrecht van start gaat.”

KHN biedt praktische hulpmiddelen

Als horecaondernemer moeten u en uw medewerkers jongere gasten altijd om een ID vragen. KHN en de Nederlandse Brouwers helpen u hierbij! Met praktische materialen maken we als horeca duidelijk naar de gasten dat er naar een ID-bewijs gevraagd wordt. En werken we aan een gedragsverandering waardoor het voor jongeren gewoon wordt om hun ID te laten zien. U kunt gebruikmaken van gratis posters, tafel/bar-kaarten, raamstickers voor in uw bedrijf en kant-klare posts voor op uw Facebook pagina. Download hier alle materialen voor uw zaak.

Terug