Osse Cafetaria de Carrousel 20 jaar

25 feb 2019

Op 1 maart 1999 waagden John en Nummy Duijns de overstap. Ze waren het reizen met evenementen wagens op diverse kermissen en grote festivals beu. Cafetaria ’t Pasje in Oss stond te overname en het echtpaar Duijns sprong a.h.w. in het diepe.

Op 1 maart 1999 waagden John en Nummy Duijns de overstap. Ze waren het reizen met evenementen wagens op diverse kermissen en grote festivals beu. Cafetaria ’t Pasje in Oss stond te overname en het echtpaar Duijns sprong a.h.w. in het diepe.

Met een knipoog naar hun kermisverleden werd de naam veranderd in “de Carrousel”, om vervolgens zonder enige ervaring in te stappen. Gelukkig bleef het personeel en John en Nummy werden door hun medewerkers de kneepjes van het vak geleerd, een harde leerschool. Met dat in het achterhoofd zetten ze hun voormalige activiteiten op een laag pitje, maar bleven het er toch naast doen. Ze hadden immers een goede naam opgebouwd met hun decoratie- en evenementen bedrijf.

Als consument kenden ze de fastfood wereld wel, maar als cafetariahouder was het toch moeilijker. Om de namen van snacks te onthouden werden er stickertjes op de laden en kasten geplakt. Zoon Ziggy was 14 toen zijn ouders de grote stap waagden. Op zondagen werd hij ingezet om slaatjes te maken en vanaf zijn vijftiende kwam Ziggy in loondienst bij zijn ouders. Hij werd niet “het zoontje van de baas”, maar moest net als iedereen vegen en dweilen. Wel werd Ziggy betrokken bij de ontwikkelingen van de Carrousel en zag ook wat er op kantoor gebeurde. Financiële zaken werden met hem besproken en hij besliste mee als er grote veranderingen op touw waren. Intussen haalde hij zijn master of art aan de universiteit van Amsterdam, waar hij door de week op kamers verbleef. Op vrijdagavond met de trein naar huis, om op het station uit te stappen en zich meteen naar de zaak te begeven om de avondspits mee te draaien.

Sinds 3 jaar is Ziggy volwaardig mede-eigenaar van het bedrijf. Hij gelooft dat een goede cafetaria de toekomst heeft. Ziggy vind het een mooi vak en zet zich, net als zijn ouders voor de volle 100% in, omdat dit volgens hem dé manier is om te overleven. Naast het zelf produceren van snacks als de bamischijf en diverse kroketten vind hij dat je bewust bezig moet blijven met je producten. Klanten zullen altijd de weg naar een goede cafetaria blijven vinden.

Een leuke anekdote: “een paar weken geleden kwam hier een man uit Amsterdam, die vol lof was over onze zaak”. Hij zei: “Dit is nog zo’n bedrijf waar ik met mijn ouders altijd heen ging! In Amsterdam zie je alleen maar van die kouwe fastfood zaken met roestvrijstalen tafels en stoelen. Dit is nog eens een cafetaria met sfeer!” Een compliment wat we in onze zak kunnen steken!

De Carrousel heeft ook een aantal allergeenvrije snacks, welke in een airfryer worden gebakken om te voorkomen dat de consument er last van krijgt. Dit kwam mede op verzoek van hun klanten en dat brengt Ziggy op het volgende: “luisteren naar je klanten en ze betrekken bij nieuwe ontwikkelingen geeft een enorme band, waardoor een klant zich verbonden voelt met jouw bedrijf en niet snel ergens anders heen zal gaan”.

De Carrousel is vooruitstrevend. Boven de hypermoderne bakwand aan de Verdistraat 91 hangen schermen met prijsaanduidingen, maar waar ook commercials voorbij komen van de aanwezige producten. Klanten kunnen op internet bestellen via www.afhaalfriet.nl en in de zaak staat een zelf ontwikkelde zuil waar klanten middels het aantikken van foto’s een bestelling in kunnen voeren. Er wordt per pin afgerekend.

Op 1 maart a.s. bestaat de Carrousel 20 jaar. John (58) en Nummy (65) gaan nog een paar jaar door, maar zoon Ziggy (34) gaat meer en meer het roer overnemen. Met zo’n mooi bedrijf moet dit lukken.

Terug