Toegankelijkheid: ontdek de winst

Heeft u weinig gasten die blind zijn, in een rolstoel zitten of op een andere manier beperkt zijn? Misschien komt dat wel doordat uw producten en diensten voor hen niet goed toegankelijk zijn. Toch hoeft het lang niet altijd kostbaar, ingrijpend of ingewikkeld te zijn om uw producten en diensten beter toegankelijk te maken voor iedereen.

Brochure Toegankelijkheid 
Hoe kan ik als horecaondernemer zorgen dat de ingang van mijn zaak toegankelijk is voor mensen in een rolstoel? In de brochure 'Toegankelijkheid: winst voor iedereen!' leest u meer over toegankelijkheid en wat u kunt doen om uw bedrijf toegankelijker te maken.

Wat kunt u zelf doen?
Met handige tips en checklists kunt u zelf snel aan de slag om de
toegankelijkheid van bijvoorbeeld uw gebouw of producten en diensten te verbeteren. Maar denk ook aan onderwerpen als gastvrijheid en toegankelijke teksten en websites.

Checklist
Met een checklist kunt u als horecaondernemer in acht stappen de toegankelijkheid van hun zaak aanzienlijk verbeteren met tips voor u en uw personeel.

Project AllesToegankelijk
De informatie uit de folder en de checklist is tot stand gekomen uit het project AllesToegankelijk. Een project waarin 25 partnerorganisaties, waaronder Koninklijke Horeca Nederland, zich hebben ingezet voor de verbetering van de toegankelijkheid van producten en diensten (alles wat je kunt kopen, huren of lenen). Vilans, kenniscentrum voor de langdurende zorg, was uitvoerder van het project. Het project is per 1 april 2015 afgerond.

Terug
Download de gratis KHN App

https://twitter.com/khn 787936653616742400