Hoe krijg ik mijn geld terug?

Wanneer je een creditfactuur hebt ontvangen van KHN zal dit bedrag worden verrekend met openstaande facturen. Als je reeds alle facturen hebt voldaan zullen wij het teveel ontvangen bedrag aan je overmaken.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

De creditfactuur over de compensatieregeling zullen wij verrekenen met eventuele openstaande bedragen. Mocht er een teveel betaald bedrag overblijven, dan zullen wij dit overmaken op het bij ons bekende rekeningnummer.

Op welk rekeningnummer krijg ik het geld teruggestort?

Het bedrag wordt teruggestort op het bij ons bekende bankrekeningnummer waarvan wordt geïncasseerd of in het geval van handmatige betalingen wordt het rekeningnummer van de laatste betaling gehanteerd.

Mijn bedrijf heeft geen SBI-code, maar mijn zaak was de afgelopen maanden wel gesloten. Kan ik gebruikmaken van de compensatieregeling?

Voor de leden van KHN die via KHN hun licentie voor muziekrechten bij Buma en Sena hebben geregeld geldt de regeling. De SBI-code is dan niet leidend maar de deelname aan de KHN-regeling. Enige uitzondering zijn food(retail), doe-het-zelf en tuinbranche.

Waarom krijg ik de restitutie of verrekening via KHN en niet rechtstreeks via Buma/Sena?

De regeling tussen KHN en Buma/Sena houdt in dat KHN factureert en int ten behoeve van Buma/Sena. De facturen zijn in februari/maart aan de deelnemers verstuurd. Leden die alles in een keer hebben betaald krijgen geld terug, leden die in termijnen betalen hoeven minder te betalen. Omdat KHN verantwoordelijk is voor het facturatie- en inningsproces is het ook logisch dat KHN de compensatie/restitutie verzorgt.

Hoe zit het met de compensatie voor Videma?

De eerste lockdown heeft KHN ervoor gezorgd dat gebruikers van de beeldrechten van Videma werden gecompenseerd. Videma heeft aangegeven geen compensatie te geven voor de tweede lockdown van de horeca.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik contact opnemen?

Voor vragen zijn wij te bereiken via 0348 48 94 75 of mail jouw vraag naar factuur@khn.nl. We proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.