Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en Hospitality

Als horecaondernemer of -medewerker wil je een professionele indruk achterlaten bij jouw gasten. Tevreden gasten komen terug, bevelen aan, laten positieve reviews achter en uit onderzoek blijkt dat zij meer geld besteden in uw onderneming. Jij en jouw medewerkers zorgen voor het verschil. De workshop (1-dag) laat je inzien wat de impact is van jouw gedrag op jouw gasten en hun bestedingspatroon. Kortom, hoe word ik een horeca-tijger?

Voor wie?
Deze workshop is bedoeld voor horecaondernemers of -medewerkers die:

  • Meer uit hun gastcontact willen halen en daarmee de klanttevredenheid willen vergroten met als doel terugkerende gasten, positieve reviews, een hogere omzet en meer rendement te halen
  • Nog niet zo lang in de horeca en hotellerie werkzaam zijn (0 - 3 jaar)
  • Met een frisse blik naar hun gasten willen kijken en de blinde vlekken en ingeslopen gewoontes willen ontdekken
  • Hun medewerkers willen aansturen op nieuw gedrag
  • Net begonnen zijn of behoefte hebben aan een frisse blik zijn welkom (restaurants, bars, hotels, attractieparken, etc.). 

Inhoud van de workshop
Aan het einde van de workshop:

  • Weet je hoe de customer/guest journey eruit ziet en weet je wat jouw invloed daarop is
  • Weet je wat professioneel gedrag is
  • Weet je meer omzet en rendement te creëren
  • Heb je inzicht in jouw manier van communiceren en het effect daarvan op anderen
  • Heb je tips en tricks in de communicatie met de gast, verbaal en non-verbaal
  • Weet je het verschil tussen klantgericht en klantgezwicht
  • Heb je inzicht hoe je om kunt gaan met feedback en eventuele klachten
  • Kun je specifiek lastige situaties hanteren

Programma
In deze workshop worden deelnemers zich bewust van wat hun communicatie, houding, gedrag en uitstraling voor effect heeft op de gasten. Er worden tools aangereikt om voor een optimaal klantcontact te zorgen zodat de klant een positieve ervaring overhoudt van het bezoek aan de horecagelegenheid en het contact met de medewerker.

De onderwerpen die behandeld worden lopen langs drie fasen: de ontvangst, het verblijf en het vertrek.

  • Communicatie: het belangrijkste is het contact met gasten. Aan dit onderdeel wordt veel aandacht besteed. We bespreken hoe er contact wordt gelegd, non-verbaal/verbaal, luisteren, samenvatten, doorvragen en omgaan met feedback.
  • Gastgerichtheid: we gaan in op de verschillen tussen gastvriendelijkheid en -gerichtheid, pro-activiteit, aandacht geven en overzicht houden.
  • Houding en gedrag: wat is de basishouding, welk effect hebben lichaamstaal en mind-set?
  • Uiterlijke verzorging: wat is het effect van kleding, make-up, sieraden, tattoos en persoonlijke hygiëne?
  • Hoe ga je om met gewenste en ongewenste (online) recensies en klachten? Hoe kun je een kritische recensie ombuigen in een kans?
  • Omgaan met moeilijke/aparte vragen.
  • Assertief handelen: hoe kun je grenzen stellen zonder agressief over te komen?

De workshop begint om 09.30 uur en duurt tot ca. 17.00 uur (inclusief lunch). Vanaf 09.15 uur staat de koffie/thee klaar. 

Certificaat
Aan het einde van de workshop ontvang je een certificaat van deelname.

Kosten en betaling
Leden KHN Amsterdam € 190
Leden KHN (gevestigd) buiten Amsterdam € 260

Prijzen zijn per persoon inclusief lunch en exclusief btw. Na afloop van de cursus ontvang je een factuur.

Annuleringsregeling
Als horecaondernemer weet je als geen ander dat lastminute-afzeggingen vaak tot onnodige kosten leiden. Daarom heeft KHN een annuleringsregeling die geldt bij inschrijving voor cursussen, workshops en trainingen. Zorg dat je op de hoogte bent van onze voorwaarden.  

Vragen
Meer weten? Mail naar khncursussen@khn.nl of bel naar 0348 48 94 76.

Data, locaties en aanmelden

23-04-2019Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en HospitalityAmsterdamAanmelden
04-06-2019Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en HospitalityAmsterdamAanmelden
01-10-2019Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en HospitalityAmsterdamAanmelden
03-12-2019Workshop Gastvrijheid, Klantgerichtheid en HospitalityAmsterdamAanmelden
Terug
Gastvrijheidstraining
KHN Amsterdam
Courses in English