Gastvrijheid? Niet over de rug van horecaondernemers

22-12-2017

Tijdens de feestdagen had u het waarschijnlijk gi-gan-tisch druk om het uw gasten naar de zin te maken. Dag in dag uit staan wij voor onze gasten klaar. Zelfs tot aan de voordeur van de gast. Maar dat moet natuurlijk wel leuk blijven...

Want hoewel het goed lijkt te gaan met de horeca, vullen ondertussen de online platforms zoals Booking, Expedia, Iens en Thuisbezorgd hun zakken door steeds hogere commissies te eisen, de gegevens van gasten niet met horecaondernemers te delen en door laagste prijsgaranties te hanteren En dat zijn we zat. Vandaar dat KHN op donderdag 21 december een actie organiseerde voor de politiek om aandacht te vragen voor de toenemende machtspositie van online platforms. We slaan zogezegd alarm. Zodat horecaondernemers niet langer meer worden uitgeknepen door die grote, soms beursgenoteerde, online partijen. Begrijp me niet verkeerd, op zich doen deze platforms goed werk, alleen worden ze nu te machtig.

U zult merken dat KHN dit jaar meer in zal zetten op dit thema. Uiteraard zitten we zelf ondertussen ook niet stil: we hebben al een eerste stap gezet met BookDinners.nl. Tijdens Horecava (waar ik u hoop te ontmoeten!) zullen we ook aandacht besteden aan dit nieuwe platform van, voor en door horecaondernemers.

Voor nu wens ik u mooi en succesvol nieuwjaar. Dat onze gasten de gastvrijheid krijgen die zij verdienen. En dat u - want zo hoort het - de regie terugkrijgt over het contact met uw gasten. Op naar een mooi en gastvrij 2018. Voor u en onze gasten.

Terug
Download de gratis KHN App
Blogs

https://twitter.com/khn 787936653616742400