K&B Kralingen unieke biergarten met prominente bbq-plek

Volgens Remco Witberg van K&B Kralingen betekent met je vak bezig zijn ook weten wat de trends zijn: “Ik blijf op de hoogte van trends via vakbladen of internet. En heel veel ideëen doe ik op reis op. Zo bezoek ik met regelmaat New York. Daar zie je veel gebeuren, vooral in Brooklyn. Er zijn zoveel nieuwe hippe dingen maar je kan niet op alles inspringen."

K&B Kralingen, in de volksmond Kip en Burgers, maar eigenlijk Kantine & Biertuin Kralingen, opende op 18 juli 2014 haar deuren. Doelgroep? Vooral studenten in de wijk.

'De grillmaster zet de sfeer op het terras'

In het interieur zie je een mix terug van Scandinavisch design gecombineerd met retroaccenten en ‘stoere mannen’-details. Het terras heeft de uitstraling van een biergarten met een prominente bbq-plek voor de grillmaster. Die zet de sfeer op het terras.

Hamburgers, kip en bier als basis
Toen Remco deze locatie binnenliep wist hij het gelijk: “Hier ga ik iets doen met hamburgers, kip en bier. Twee weken nadat alle informaliteiten rond de aankoop afgerond waren gingen we open. Die tijd hadden we nodig voor de verbouwing, naam en logo. Het echte uitbouwen van het concept volgt bij mij altijd later. Sterker nog: je blijft altijd vernieuwen. Het houdt nooit op. Ik ga daarbij uit van mijn eigen ideëen en doe eigenlijk nooit marktonderzoek. Ik weet dus ook niet of ik onderscheidend genoeg ben in de wijk. Het belangrijkste zijn en blijven sfeer en service. Die bepalen namelijk of je gasten terugkomen.”

Een eigen draai
"Biergartens zie je nu natuurlijk wereldwijd. De onze heeft nog heel vaag iets van het Duitse oorspronkelijke concept, maar er zijn alweer zoveel andere invloeden aan toegevoegd. We hebben er een eigen draai aan gegeven. Ons eigen unieke karakter zit hem naast de sfeer ook in wat we allemaal organiseren. We hebben onze houthakkersclub, het Kralingse Hengstenbal en speciale avonden zoals de BurgerMonday en WrapTheWednesday", aldus Remco.

Zijn tip aan collega-ondernemers: focus!
"Ik denk dat je een keuze moet maken voor één product en dat eerst helemaal aankleden voor je weer verder bouwt. En zo blijf je altijd vernieuwen.”

Terug
Meer inspirerende leden