KHN On Tour Bologna & Milaan mei 2018

Van 14 tot en met 16 mei 2018 bezochten ruim twintig horecaondernemers met KHN On Tour Milaan en Bologna. Deze Italiaanse steden staan bekend om fantastische en unieke concepten, authentieke restaurants en culinaire hoogstandjes. Een belangrijk doel van deze reis: deelnemers inspireren met trends, concepten en ideeën die zij hun eigen zaak kunnen toepassen.

Hotel NYX was onze host. Direct gelegen aan het centraal station in Milaan. Dit hotel is van een Duitse keten en wordt gekenmerkt door haar kunstzinnige eigentijdse presentatie maar ook door aansluiting te zoeken met haar omgeving. Zo organiseren ze verschillende events met dj’s, streetfun & food voor de directe omwonenden.

Blurring? Jazeker!

Milaan heeft in totaal 7333 horecagelegenheden, waarvan 58 restaurants met een Michelinster. We bezochten diverse restaurants en spraken met de horecaondernemers over hun visie en ambitie. Zoals hotspot Nhero en fastserviceketen Princi waar de focus ligt op ambachtelijk en kwalitatief brood. In Milaan zijn ze een stap verder als het gaat om blurring. Bij Eataly Smeraldo zagen we een foodmarkt met een oppervlakte van 5000 m2 waarbij horeca en retail elkaar ontmoeten én elkaar versterken. Ook bij conceptstore 10 Corso Como - een restaurant waar mode, kunst, muziek en literatuur samenkomen - zie je hoe retail en horeca geweldig samengaan.  

[Tekst gaat verder onder de foto's]


Walhalla

Op de tweede dag reizen we per trein naar Bologna. Dat is al een ervaring op zich: met zo’n 300 km per uur vliegen we door het Italiaanse landschap. Daar bezoeken we FICO Eataly World. Hét walhalla en het internationale visitekaartje van de Italiaanse keuken. Het is een waar ‘voedselpretpark’. Ruim 70.000 m2 vol met geuren, kleuren en heerlijke gerechten. De markthal biedt ruimte aan 44 restaurants. In Mercato Delle Erbe lunchen we tussen de verse groeten, vis, fruit en vlees. Via een korte wandeling door het authentieke centrum van Bologna en avondeten op het Piazza Maggiore in een typisch traditioneel Italiaans restaurant. 

Italiaanse hoffelijkheid en hippe vegangerechten

De volgende dag bezoeken we de gezelligste en meest sfeervolle wijk van Milaan: Navigli. Hier is het altijd sfeervol druk: ’s avonds, overdag, doordeweeks en in het weekend. Veel horecazaken zitten nabij de twee kanalen waar kunstenaars, ondernemers en studenten elkaar ontmoeten. We bezoeken Tenoha, een Japanse conceptstore met een Italiaanse twist. De slogan van Tenoha: Taste, shop, work, know and discover. Ze spelen in op de behoefte van de gast: de beste kwaliteit, en alles onder één dak. Ook brengen we een kort bezoek aan La Traditionale. Een professioneel Italiaans restaurant met een klassieke hoffelijkheid zoals alleen Italianen dat kunnen tonen. We sluiten deze driedaagse reis af met een lunch in het zakelijk district van Milaan bij SoulGreen. Een verrassend nieuw horecaconcept met hippe, zeer smakelijke, vegan gerechten. Ook hier zie je dat de horeca zich steeds meer focust op gezondheid.

We verlaten La bella Italia boordevol inspiratie, informatie, leuke verhalen en vooral waardevolle relaties met andere horecaondernemers.

Terug
KHN On Tour
Meer info

Buitenlandse tours
Neem contact op met:
Jesse Geboers
M 06 38 69 50 75
jesse@khnontour.nl

Binnenlandse tours
Neem contact op met:
Sandie Chan
M 06 83 21 88 01
s.chan@khn.nl

https://twitter.com/hashtag/khnontour 394848438073835520