KHN On Tour New York juni

Van 4 tot en met 8 juni 2018 bezochten zestien horecaondernemers met KHN On Tour de stad waar foodtrends worden gezet: New York City. The Big Apple heeft een ongekende vibe, bruist van de creatieve mensen, prachtige winkels en bijzondere (horeca)concepten. Reden genoeg om inspiratie op te doen!

Die inspiratietour start al als we nog op Nederlandse bodem zijn: op Schiphol ontbijten we bij Frames en krijgen we een rondleiding door Ad Willemsen van HMS Host. Schiphol kent alleen al 80 units met verschillende Foodconcepten. De concepten moeten inspelen op alle segmenten waarin alle doelgroepen worden aangesproken en verrast. Dat is een continu proces, HMS Host is altijd ‘in beweging’.

Een eerste kennismaking...              

Na een goede vlucht checken we in de middag in bij het perfect gelegen hotel Hudson Hotel NYC . Een boutique-hotel nabij Broadway en Central Park dat volledig is ingericht door de bekende ontwerper Philippe Starck. Kortom: een ideale ligging om de stad te verkennen. Na kort opfrissen vertrekken we wandelend naar Rockefeller Centre. Een populair gebouw waar onder andere het hoofdkantoor van NBC Television Network en de Radio City Music Hall zijn gevestigd. We gaan met de lift naar de 70ste verdieping; Top of the Rock en hebben daar een geweldig uitzicht over Manhattan, Jersey, Brooklyn en Queens! Om nog meer in Amerikaanse sferen te komen dineren we bij een traditioneel diner: restaurant Five Napkin Burger, volgens velen de beste burgertent in New York. Na het diner wandelen we via het overweldigende Time Square terug naar het hotel. Op de eerste dag zijn we meteen ondergedompeld in New Yorkse sferen en voelen we ons al bijna thuis…

Foodsafari Manhattan

Op de tweede dag bezoeken we verschillende typen horecazaken in Manhattan. We starten de dag met een bezoek en rondleiding aan Hotel St. Regis en The King Cole Bar, onderdeel van Marriott Hotels. Het hotel bestaat sinds 1904 en is een van de meest klassieke hotels van New York. Een mooi contrast met onze volgende locatie: het Ace Hotel. Dit hotel ademt een bijzondere manier van gastvrijheid uit en is door haar totaalbeleving populair bij zowel de toerist als de local. Kortom: een hip en trendy hotel, dat op een bijzondere manier weet samen te werken met lokale bedrijven.

Community van ambassadeurs

Tijdens onze wandeling maken de deelnemers kennis met Sweet Green, een prachtig voorbeeld van een lifestyle concept. Zij creëert een community van ambassadeurs die als fans dezelfde lifestyle naleven. Een marketingconcept dat met gezonde producten de wereld wil verbeteren en waar New Yorkers heel lang voor in de rij willen staan.

Het naastgelegen Cha Cha Matcha is the new on the block, ook erg populair bij de hippe New Yorker. Matcha is een poeder van groene theebladen uit Azië, de Matcha is een soort superfood. Er zijn net twee vestigingen geopend in Midtown en Soho New York.  

Nieuwe concepten veroveren Manhattan

Via Madisson Square Park ontdekken we Shake Shack: een concept dat onschuldig met een foodtruck begon en nu booming business is. Een nieuwe fastfoodtrend met ondertussen 66 vestigingen, waarbij de wachttijd voor een burger of shake kan oplopen tot 60 minuten. Tegenover het park ligt het populaire Eataly. Doel is: ‘eat, shop, learn’, een heel succesvol concept waarbij horeca en retail samensmelten. Een uniek en trendy concept van de Italiaanse oprichter Oscar Farinetti.

We lunchen bij Beechers, een kaaswinkel gecombineerd met restaurant. Bij binnenkomst kun je meteen door de glazen wand het productieproces zien. Een bezoeker kan kiezen voor take-away gerechten, kaasproducten los kopen of ter plekke gebruikmaken van het sfeervolle, stoere, industriële restaurant.

Na de lunch vervolgen we de wandeling en nemen we een kijkje bij Wholefoods Market. Een ‘supermarkt’ met prachtige verse producten. Onlangs is de keten overgenomen door internetgigant Amazon. De volgende stop is bij Chobani en Joe & The Juice in de wijk Soho. Chobani is van oorsprong een yoghurtbedrijf en maakt fantastische Griekse yoghurt We proeven de verschillende soorten yoghurt met verrassende smaken en combinaties. We steken de weg over en genieten van een shake bij Joe & The Juice. De ingrediënten zijn niet echt bijzonder, het concept daarentegen wel: Ze creëren een trendy community met hun personeel en harde muziek. Inmiddels hebben ze meer dan 210 vestigingen over de wereld.

[Tekst gaat verder onder foto's]

Meatpacking District

’s Avonds worden we als echte sterren per limousine naar Meatpacking District gebracht. Hier bezoeken we Chelsea Market. Hier bevinden zich vele winkels en restaurants onder één dak en ondanks de 6 miljoen bezoekers per jaar heerst er ongedwongen prachtige oude sfeer in het pand. Voordat we aan tafel gaan maken we eerst een wandeling via High Line Park om tot slot bij de dinerlocatie Catch Restaurant de avond culinair door te brengen. Catch is hot en trendy, met haar open keuken en strakke inrichting wordt hier een totaalbeleving gecreëerd.

Trendy Brooklyn

Op de derde dag stappen we op de fiets en bezoeken we onder andere het hippe blurringconcept Le District, ervaren we Memorial 9/11 en The Oculus (911memorial.org/). Fietsend steken we The Brooklyn Bridge over en krijgen we een rondleiding bij Hotel Brooklyn Bridge van 1 Hotels. Een bijzonder concept waarbij het hotel uit voornamelijk gerecyclede materialen bestaat en een adembenemend uitzicht heeft over zowel Statue of Liberty als over The Brooklyn Bridge. Aansluitend treffen we de volgende hotspot; DeKalb Market Hall. De commercieel directeur legt het succes van de formule uit; de ondernemer moet een onderscheidend en kwalitatief goed concept aanbieden en huurt de ‘kraam’ op basis van de gemaakte omzet. Dekalb is ontdekt door de trendwachers en is een van de nieuwste foodmarkts in Brooklyn. Het is ons duidelijk dat de horeca in NYC booming is, dat de prijzen in Manhatten voor vastgoed skyhigh zijn en dat ook Brooklyn zich nu ontwikkelt tot een trendy gebied. Afsluitend dineren we bij het toonaangevende Print Restaurant, zij staan voor duurzaamheid en kopen veel in bij lokale markten. De avond wordt afgesloten op de rooftop bar bij de Presslounge met overweldigend uitzicht over NYC by night.

De laatste dag is voor iedereen vrij in te vullen. De deelnemers hebben deze dag nog optimaal benut om te shoppen of om toeristische hotspots te bezoeken. Om 15.30 uur vertrekt de bus richting JFK Airport en vliegen we in de nacht terug naar Amsterdam. Tijdens deze KHN On Tour New York hebben we veel prachtige concepten gezien in verschillende delen van de stad, genoten van mooie lunches & diners, ideeën opgedaan, boeiende ondernemers leren kennen en ervaren hoe hip & trendy New York is op het gebied van foodconcepten. 

Terug
Meer info

Buitenlandse tours
Neem contact op met:
Jesse Geboers
M 06 38 69 50 75
jesse@khnontour.nl

Binnenlandse tours
Neem contact op met:
Sandie Chan
M 06 83 21 88 01
s.chan@khn.nl

https://twitter.com/hashtag/khnontour 394848438073835520