Rob Lunenburg biedt voor elke doelgroep een uniek concept

Lunenburg Events & More begon als discotheek en is sinds 2008 geleidelijk getransformeerd naar evenementenlocatie. Rob Lunenburg vertelt over de nieuwe weg die hij is ingeslagen met zijn zaak.

“Waar we vroeger als discotheek een brede doelgroep hadden van 16-25 jaar, zetten we nu in op spreiding per doelgroep. Met voor elke doelgroep een uniek en ander concept.” Voor de jeugd van 12-15 jaar organiseert Lunenburg een eigen avond. “Deze loopt supergoed. Hun ouders – die vroeger zelf bij ons kwamen stappen – sturen hun kinderen met een goed gevoel naar ons toe. De Disco Classics is een avond voor de oudere jongeren waarbij het ons kent ons gevoel de boventoon voert. En tijdens de 18+-avond voeren we een strikt deurbeleid zodat we zeker weten dat we alleen 18+ binnenkrijgen. Dit wordt ontzettend gewaardeerd door deze jongeren: gemiddeld duizend bezoekers per avond. Verder organiseren wij diverse themafeesten van hardstyle tot après-ski. En bedrijven kunnen onze locatie ook afhuren voor bedrijfsevents. Bijzonder is ook de unieke en gemoedelijke sfeer tijdens onze Poolse avond voor Poolse arbeidsmigranten.”

Samenwerking

Als evenementenlocatie werkt Lunenburg nauw samen met andere organisaties. “Die samenwerking is essentieel,” vertelt Rob.“Wij zijn goed in het aanbieden van diensten, eten en drinken, technische faciliteiten en beveiliging. En de bedrijven waar wij mee werken zijn op hun beurt weer sterk in het benaderen van hun doelgroep. Het is als ondernemer onmogelijk om je op alle doelgroepen te richten. Trends bijhouden alleen al is een dagtaak. En dan moet je ook nog promotie maken voor elke afzonderlijke doelgroep. Samenwerking is echt de sleutel tot succes.”

Risico’s nemen

Vooruitkijken en op tijd inspelen op veranderingen heeft de zaak van Rob gered. “Toen wij in 2008 de overstap maakten naar evenementenlocatie hadden wij elke week 700 gasten over de vloer. Dus ja dat was best een risico. En we hebben echt gasten teleurgesteld door onze deuren niet meer elke week te openen. Maar we wisten dat dit aantal snel terug zou lopen. Niet veranderen was geen optie, durven kiezen wel. Dit is een continu proces. Wij blijven vernieuwen, bijvoorbeeld in het interieur en ook op technisch vlak. Gasten waarderen dat en betalen eerder 2,50 euro voor een biertje als de omgeving inspireert.”

Fan

Betrek je gasten bij je zaak is de belangrijkste tip die Rob collega-ondernemers wil meegeven. “Laat ze bijvoorbeeld zelf een avond organiseren. Je kan zoveel leren van je eigen gasten. Zelf heb ik – met mijn 38 jaar – al heel wat gezien in onze sector, maar ik vraag vaak jongeren van 18-19 jaar om mee te praten over ons 18+-concept. De tips en info die ik dan krijg zijn van onschatbare waarde. Voor je het weet zijn ze fan van je zaak en maken ze gratis reclame via social media.”

Terug