Te veel herrie in een restaurant kan ervoor zorgen dat gasten niet terugkomen. Als je elkaar moeilijk verstaat, of telkens te hard moet praten, dan kan het zijn dat jouw gast de volgende keer ergens anders heen gaat.

Als het gaat om klachten over horeca, dan staat lawaai op nummer 1. Veel omgevingsgeluid door een slechte akoestiek kan heel storend zijn. Het is vermoeiend en kan gasten en medewerkers een vervelend gevoel geven. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat geluid zelfs van invloed is op de smaakbeleving.

Als er eenmaal te veel lawaai is, gaan gasten onbewust harder en op een hogere toon praten om verstaanbaar te blijven. Dit heeft tot gevolg dat anderen op hun beurt ook weer harder gaan praten.

Herken jij dit beeld? Ervaren jouw gasten, maar ook jouw medewerkers dat er te veel lawaai is in het restaurant? Dan kan je er baat bij hebben om eens onderzoek te doen naar het geluidsniveau in jouw zaak, en hoe je het aantal decibellen kan verlagen door aanpassingen in het interieur.

Bekijk deze video voor meer informatie. Deze duurt 10 minuten, maar is absoluut de moeite waard als jij geluidsoverlast in jouw zaak ervaart. Bedenk dat een goed akoestisch binnenklimaat ervoor zorgt dat klanten meer geld uitgeven. In de video wordt uitleg gegeven over maatregelen die je kan nemen en wordt door middel van een geluidsfragment het verschil aangetoond: