Wie is die gast? Van de bank naar de bar!

KHN presenteert een unieke cursus in het aanbod Bedrijfsadvies: de masterclass ‘Wie is die gast? Ik wil die gast!’. De masterclass is speciaal samengesteld aan de hand van het marktonderzoek Café 2.0, wat KHN en marktonderzoeksbureau GfK in juni dit jaar presenteerden. De tweedaagse masterclass is een uitkomst voor ondernemers die met hun café, bar of discotheek in de toekomst succesvol wil zijn en blijven.

De masterclass heeft als doel uw horecazaak toekomstbestendig te maken. In twee en een halve dag maakt u samen met onze marketingexperts een vertaalslag van de onderzoeksresultaten naar uw eigen bedrijf. De thema’s conceptontwikkeling, inrichting, keuken & menukaart en gastvrijheid komen uitgebreid aan bod. Centraal staat het vinden van aansluiting bij uw doelgroep(en) en de juiste keuzes maken voor uw bedrijf. Na deze masterclass heeft u een concreet plan, wat u samen met één van onze bedrijfsadviseurs handen en voeten gaat geven tijdens een incompany adviestraject.

Is deze masterclass wel voor mij?

Wilt u eerst weten of deze masterclass aansluit bij u als ondernemer? Ook daarop kunnen wij u adviseren. Bel ons direct op 0348 – 48 94 19

Infographic Van de bank naar de bar!

Waarom deze masterclass?

Ondanks dat het goed gaat met de horeca, hebben cafés en discotheken het moeilijk. Zo blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Hoe gaat u als horecaondernemer het tij keren? Hoe krijgt u de gast van de bank naar de bar? Marktonderzoeksbureau GfK vroeg in opdracht van onder meer Koninklijke Horeca Nederland meer dan duizend consumenten het hemd van het lijf: hoe ziet uw ideale avondje-uit eruit, welke muziek wordt er gedraaid in uw favoriete kroeg, voor welk soort eten loopt u een blokje om? Op basis van de resultaten, presenteerde GfK zes consumentengroepen; met eigen specifieke wensen en verwachtingen ten aanzien van het ultieme avondje uit.

‘Een café voor iedereen is een café voor niemand’

Zo luidt één van de conclusies van het marktonderzoek. GfK vatte de onderzoeksresultaten inclusief aanbevelingen samen in een mini-publicatie ‘Wie is die gast? Van de bank naar de bar!’. In samenwerking met KHN maakte GfK ook een infographic van de zes doelgroepen met de specifieke wensen en behoeften per doelgroep.

Het ideale avondje uit

Marktonderzoeksbureau GfK vroeg meer dan duizend consumenten het hemd van het lijf over hun ideale avondje uit. Welke muziek wordt er gedraaid in uw favoriete kroeg, voor welk soort eten loopt u een blokje om? Uit de resultaten blijkt dat mensen het belangrijk vinden dat er een klik is met de andere gasten. De kunst zit ‘m er voor horecaondernemers in om gelijkgestemden bij elkaar te brengen, bijvoorbeeld door sociale events te organiseren. Een verrassend aanbod van eten is hierbij belangrijk; food is een goede ‘verbinder’.

Om een succesvol horecaconcept te ontwikkelen, moeten horecaondernemers lokaal maatwerk bieden en bepalen voor wie je op welk moment relevant wil zijn. Dit betekent goed inzicht in huidige gasten, maar ook in niet-gasten. Want de laatste groep is vaak een onderschatte, maar kansrijke doelgroep.

Zes consumentengroepen

Op basis van de resultaten presenteert GfK zes consumentengroepen met elk hun specifieke wensen en verwachtingen ten aanzien van het ultieme avondje uit. Drie van de zes consumentengroepen bezoeken het café geregeld en staan open voor nieuwe horecaconcepten. Horecaondernemers krijgen in het rapport advies hoe ze er voor kunnen zorgen dat deze drie groepen vaker naar het café gaan. De andere drie groepen bezoeken het café om uiteenlopende redenen niet of nauwelijks. Toch zijn het belangrijke prospects, want deze groep heeft tijd en geld, maar kiest op dit moment nog voor een andere invulling van het avondje uit. Horecaondernemers kunnen hen met een creatieve en doelgroepgerichte aanpak verleiden om naar het café te komen.

 

Terug

https://twitter.com/khn 887674126944653312