Meest gestelde vragen over uw factuur

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over facturen op een rij. Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via factuur@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer of telefonisch via 0348 48 94 75.

Veelgestelde vragen over uw contributiefactuur

Wanneer ontvang ik de contributiefactuur?

In de week van 16 oktober ontvangt u de factuur voor het contributiejaar 2018. Heeft u aangegeven de factuur per mail te ontvangen, dan ontvangt u na deze datum een mail van uwfactuur@khn.nl met daarin de factuur in pdf-formaat. Heeft u aangegeven dat u de factuur per post wilt ontvangen, dan zal deze verstuurd worden naar het bij ons bekende adres.

Wat gebeurt er als ik niet voor 1 januari 2018 de contributie over 2018 heb betaald?

Als u de contributie niet (of deels, zie de vraag over maandelijkse termijnen) op 1 januari heeft voldaan, dan zal KHN u afmelden als deelnemer aan de kortingsregeling Buma en Sena. Hierdoor heeft u aanzienlijk minder profijt van uw lidmaatschap. U blijft wel gewoon lid in 2018.

Waarom stuurt KHN de factuur al in oktober en niet in november of december 2017?

Om u een reële kans te geven om de contributie te betalen, en om de maandelijkse incasso nog uit te kunnen voeren, is er besloten om de factuur al in oktober 2017 te verzenden.

Ik heb met KHN afgesproken dat mijn contributie in zes maandelijkse termijnen wordt geïncasseerd. Wat betekent deze wijziging voor mij?

De contributiefactuur wordt in de week van 16 oktober 2017 verstuurd. Omdat u heeft gekozen voor de betaalmethode ‘incasso in zes maandelijkse termijnen’ geldt voor u een afwijkende betalingsregeling: u moet de eerste twee termijnen in 2017 voldoen. Dus: De incassotermijnen in november 2017 en in december 2017 moeten beide zonder problemen afgeschreven kunnen worden van uw rekening.

Kan ik mijn betalingsmethode nog wijzigen voor de contributiefactuur 2018?

U kunt tot 10 oktober 2017 de betalingsmethode voor automatische incasso aanpassen. Als u een machtiging heeft afgegeven voor automatische incasso, kunt u kiezen uit incasso in één maandelijkse termijn of incasso in zes maandelijkse termijnen.

Wilt u uw betalingsmethode aanpassen? Mail dan uw betalingsvoorkeur en uw debiteurennummer naar leden@khn.nl. Let op! Na het aanmaken van de factuur kunnen wij dit niet meer wijzigen voor contributiefactuur 2018.

Ik kan helaas niet aan mijn betalingsverplichting voldoen. Kan ik een betalingsregeling afspreken met KHN?

Het is mogelijk om een betalingsregeling af te spreken met KHN. U móet dan voor 31 december 2017 minimaal 1/3 deel van het contributiebedrag betaald hebben. Voor een betalingsregeling kunt u contact opnemen met de medewerkers van de financiële administratie via 0348 48 94 75 of factuur@khn.nl.

Ik heb de contributiefactuur ontvangen, maar ben geen eigenaar meer van het bedrijf. Wat nu?

U kunt uw lidmaatschap uitsluitend schriftelijk opzeggen.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Veelgestelde vragen over uw Buma en/of Sena-factuur

Hoeveel korting krijg ik op de muziekrechtenfactuur?

Als lid van KHN profiteert u van hoge korting op uw Buma en/of Sena-factuur. Deze KHN-korting is al verwerkt in het op de factuur vermelde bedrag. Wilt u weten hoeveel u zonder korting zou betalen? Ga dan naar mijnlicentie.nl.

Ik heb de muziekrechtenfactuur ontvangen, maar ik ben geen eigenaar meer van het bedrijf. Wat nu?

U kunt uw lidmaatschap uitsluitend schriftelijk opzeggen. Wij zullen vervolgens uw lidmaatschap beëindigen en uw wijzigingen aan Buma en Sena doorgeven. Zij zullen dan op termijn de correcties doorvoeren zodat u de eventueel teveel in rekening gebrachte muziekrechten, gerestitueerd krijgt.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Let op: U kunt een controle krijgen naar aanleiding van de doorgegeven wijziging.

Veelgestelde vragen over automatische incasso, betalingstermijnen en uw digitale factuur

Kan ik ook in meer of minder dan zes termijnen betalen?

Nee, als u gebruik maakt van gespreid betalen, kunt u alleen in zes termijnen betalen.

Vanaf welk e-mailadres worden de digitale facturen van KHN verstuurd?

Alle facturen worden verstuurd vanaf uwfactuur@khn.nl. Let op: mogelijk dient u dit adres als ‘veilige afzender’ toe te voegen aan uw spamfilter, om te voorkomen dat facturen onverhoopt worden tegengehouden.

Wordt het mailadres voor digitale facturen ook gebruikt voor andere post van KHN?

Nee. Het adres dat wij gebruiken voor digitale facturen wordt uitsluitend gebruikt voor de verzending van facturen. Uw adres wordt vertrouwelijk behandeld.

Op welke data wordt er geïncasseerd?

De incassodata vindt u terug op uw factuur.

Wat zijn de voordelen van automatische incasso?

Automatische incasso heeft veel voordelen:

  • U vergeet nooit te betalen
  • U bespaart uzelf de rompslomp van het steeds regelen van terugkerende betalingen
  • U houdt zeggenschap doordat u een afgeschreven bedrag binnen 8 weken terug kunt laten boeken

Ik wil mijn factuur graag per mail ontvangen. Hoe regel ik dat?

U kunt een mail sturen met het verzoek om uw facturen per mail te ontvangen.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer
Telefoonnummer: 0348 48 95 74

In welke bestandsformaten kan ik digitale facturen van KHN ontvangen?

Onze digitale facturen worden uitsluitend verzonden als gangbaar pdf-bestand. Wanneer u nog niet over de juiste software beschikt om pdf-bestanden te openen, kunt u deze gratis downloaden via get.adobe.com/nl/reader.

Ik heb in het verleden al een incassomachtiging afgegeven aan KHN, waarom moet dat nu opnieuw?

Door de invoering van SEPA zijn de in het verleden afgegeven machtigingen niet meer geldig. Tevens dient KHN u te informeren met welk kenmerk KHN gaat incasseren. Dit nummer vindt u op de machtigingskaart.

Kan ik ook een machtigingskaart van mijn bank gebruiken of een brief om een machtiging aan KHN af te geven?

Nee, in verband met de aanscherping van de regels door SEPA is dat niet mogelijk. U kunt een machtigingskaart aanvragen via leden@khn.nl.

Kan ik digitale facturen van KHN ook naar meerdere e-mailadressen laten sturen?

Het is niet mogelijk om digitale facturen van KHN op meerdere e-mailadressen te ontvangen. Wij adviseren u in dit geval een ‘verzamel mailadres’ aan te maken, van waaruit u de facturen al dan niet automatisch verder kunt verspreiden.

Terug
Contact

Neem gerust contact met ons op via factuur@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer of telefonisch via 0348 489 475.