Meest gestelde vragen over je factuur

Hieronder vind je de veelgestelde vragen over facturen op een rij. Staat je vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op via factuur@khn.nl o.v.v. je debiteurennummer of telefonisch via 0348 48 94 75.

Veelgestelde vragen over je contributiefactuur

Ik heb helemaal geen factuur ontvangen. Klopt dat?

KHN heeft in oktober 2018 uw contributiefactuur 2019 gestuurd. Per post of e-mail, afhankelijk van wat je als voorkeur hebt aangegeven. Heb je deze factuur niet ontvangen? Er is een aantal oorzaken mogelijk waardoor je jouw factuur niet hebt ontvangen.

 

 

 

KHN heeft eenmalig een ander e-mailadres gebruikt

KHN heeft een nieuw facturatiesysteem. Voor het verzenden van de facturen maakt KHN nu gebruik van het volgende e-mailadres: invoicing@mailer.twinfield.com. Je kunt hier gewoon op reageren.

Spambox

Je hebt aangegeven hoe je de contributiefactuur wilt ontvangen: per post of per e-mail. Als je hebt aangegeven om uw facturen per e-mail te ontvangen, kan het zijn dat de factuur in uw spambox terecht is gekomen. Controleer daarom ook even je spambox.

Juiste (mail)adres?

Om u snel en persoonlijk van dienst te kunnen zijn is het belangrijk dat we al je actuele gegevens hebben. Zijn je adres- of mailgegevens onlangs gewijzigd? Geef het aan ons door via 0348 48 95 74 of mail naar leden@khn.nl.

Kopiefactuur

Natuurlijk sturen wij je graag een kopie toe. Neem contact op met onze afdeling Ledenservice via 0348 48 94 75 of mail naar factuur@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer. Wij doen dan ons uiterste best om je te helpen.

Ik heb de contributiefactuur ontvangen, maar ben geen eigenaar meer van het bedrijf. Wat nu?

Wij raden je aan contact op te nemen met KHN. Het kan zijn dat de opzegging van je lidmaatschap niet goed is verwerkt of niet goed is ontvangen. Je kunt je KHN-lidmaatschap uitsluitend schriftelijk opzeggen.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl
Telefoon: 0348 48 94 75
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Veelgestelde vragen over je Buma en/of Sena-factuur

Hoeveel korting krijg ik op de muziekrechtenfactuur?

Als lid van KHN profiteer je van hoge korting op je Buma en/of Sena-factuur. Deze KHN-korting is al verwerkt in het op de factuur vermelde bedrag. Wil je weten hoeveel je zonder korting zou betalen? Ga dan naar mijnlicentie.nl.

Het bedrag van de muziekrechtenfactuur is hoger dan vorig jaar. Hoe kan dat?

Dat klopt. Het Sena-bedrag is verhoogd omdat KHN nieuwe afspraken heeft gemaakt met Sena. Voorheen werd er gefactureerd op basis van uw sector, sinds 2015 wordt er gefactureerd op basis van aantal m².

Het aantal berekende m┬▓ is niet juist. Wat nu?

Eventuele wijzigingen kun je per mail of per post aan ons doorgeven.

Contactgegevens 
Mailadres: leden@khn.nl
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Let op: je kunt een controle krijgen naar aanleiding van de doorgegeven wijziging.

Het aantal berekende dagen amusementsmuziek is niet juist? Wat nu?

Eventuele wijzigingen kun je per mail of per post aan ons doorgeven.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Let op: je kunt een controle krijgen naar aanleiding van de doorgegeven wijziging.

Ik heb de muziekrechtenfactuur ontvangen, maar ik ben geen eigenaar meer van het bedrijf. Wat nu?

Je kunt je lidmaatschap uitsluitend schriftelijk opzeggen. Wij zullen vervolgens je lidmaatschap beëindigen en je wijzigingen aan Buma en Sena doorgeven. Zij zullen dan op termijn de correcties doorvoeren zodat je de eventueel teveel in rekening gebrachte muziekrechten, gerestitueerd krijgt.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl
Postadres: Postbus 566, 3440 AN Woerden

Let op: je kunt een controle krijgen naar aanleiding van de doorgegeven wijziging.

Veelgestelde vragen over automatische incasso, betalingstermijnen en je digitale factuur

Kan ik ook in meer of minder dan zes termijnen betalen?

Nee, als je gebruik maakt van gespreid betalen, kun je alleen in zes termijnen betalen.

Vanaf welk e-mailadres worden de digitale facturen van KHN verstuurd?

Alle facturen worden verstuurd vanaf invoicing@mailer.twinfield.com. Let op: mogelijk dien je dit adres als ‘veilige afzender’ toe te voegen aan je spamfilter, om te voorkomen dat facturen onverhoopt worden tegengehouden.

Wordt het mailadres voor digitale facturen ook gebruikt voor andere post van KHN?

Nee. Het adres dat wij gebruiken voor digitale facturen wordt uitsluitend gebruikt voor de verzending van facturen. Je adres wordt vertrouwelijk behandeld.

Op welke data wordt er geïncasseerd?

De incassodata zijn afhankelijk van uw factuurdatum en afgegeven incasso. Betaalt u het bedrag in één keer? Dan wordt het factuurbedrag omstreeks de vervaldatum op de factuur geincasseerd. Heeft u een machtiging afgegeven voor zes termijnen? Dan zal de eerste termijn omstreeks de vervaldatum worden afgeschreven. De resterende termijnen worden daarna op de vervaldatum plus 1 maand geincasseerd.

Wat zijn de voordelen van automatische incasso?

Automatische incasso heeft veel voordelen:

  • Je vergeet nooit te betalen
  • Je bespaart jezelf de rompslomp van het steeds regelen van terugkerende betalingen
  • Je houdt zeggenschap doordat je een afgeschreven bedrag binnen 8 weken terug kunt laten boeken

Ik wil mijn factuur graag per mail ontvangen. Hoe regel ik dat?

U kunt een mail sturen met het verzoek om uw facturen per mail te ontvangen.

Contactgegevens
Mailadres: leden@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer
Telefoonnummer: 0348 48 95 74

In welke bestandsformaten kan ik digitale facturen van KHN ontvangen?

Onze digitale facturen worden uitsluitend verzonden als gangbaar pdf-bestand. Wanneer je nog niet over de juiste software beschikt om pdf-bestanden te openen, kun je deze gratis downloaden via get.adobe.com/nl/reader.

Kan ik ook een machtigingskaart van mijn bank gebruiken of een brief om een machtiging aan KHN af te geven?

Nee, in verband met de aanscherping van de regels door SEPA is dat niet mogelijk. Je kunt een machtigingskaart aanvragen via leden@khn.nl.

Kan ik digitale facturen van KHN ook naar meerdere e-mailadressen laten sturen?

Het is niet mogelijk om digitale facturen van KHN op meerdere e-mailadressen te ontvangen. Wij adviseren je in dit geval een ‘verzamel-mailadres’ aan te maken, van waaruit je de facturen al dan niet automatisch verder kunt verspreiden.

Terug
Contact

Neem gerust contact met ons op via factuur@khn.nl o.v.v. uw debiteurennummer of telefonisch via 0348 489 475.