Het bestuur van KHN Haarlem heeft een gesprek gevoerd met een vertegenwoordiging van de wijkraden in het bijzijn van de gemeente Haarlem.

Aanleiding voor dit gesprek was een aantal recente klachten over het gebruik van met name de (uitgebreide) terrassen in het centrum, rondom de grote kerk en aan het Spaarne.

Het gesprek verliep constructief en om de verstandhouding tussen de verschillende partijen op orde te houden leek het ons verstandig om onderstaande punten bij de horecaondernemers onder de aandacht te brengen. Deze punten zijn niet nieuw en al van toepassing, we merken dat sommige zaken verwateren, wees alsjeblieft alert op de naleving ervan.

  • Maak je terras onklaar bij geen gebruik op gesloten dagen of na 00.00 uur om te voorkomen dat er oneigenlijk gebruik van wordt gemaakt en dit onnodige overlast voort brengt.
  • Zorg dat er na 00.00 geen sluit drankjes met het personeel op het terras gedronken worden en denk tijdens het opruimen aan de muziek.
  • Hou ten allen tijde ruimte vrij voor de doorgang van passanten, rolstoelen en wandelwagens etc. Wees behulpzaam bij onoverkomelijke situaties mocht het meubilair per ongeluk in de doorgang staan.
  • Toon altijd goed gastheerschap, we hebben de vergrote terrassen kosteloos gekregen, daar mogen we dankbaar voor zijn.

Terrasregels

Lees meer over de van toepassing zijnde terrasregels en over het beleid verruimde terrasregels.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens