Hierbij een update vanuit Amsterdam&Partners over het vertrek van de directeur, de imago campagne, de opening van het culturele seizoen en meer.

Vertrek directeur
Geerte Udo, vertrekt na 17 jaar bij amsterdam&partners. Ze heeft zich met hart en ziel ingezet voor een duurzame bezoekerseconomie. We zijn haar dankbaar voor al haar goede werk en zullen op 11 april a.s. afscheid van haar nemen.

Imago campagne
In 2023 hebben ze de internationale bezoekerscampagne ‘your view’ gelanceerd. Deze campagne is niet gericht op het aantrekken van meer bezoekers maar op het verleiden van ander soort bezoekers. Door het veranderen van het huidige perspectief op Amsterdam spreken we bezoekers aan die de stad verrijken en de leefbaarheid in alle buurten ten goede komt. 

24 januari jl. is de bewonerscampagne gelanceerd; ‘Amsterdam verruimt je blik’. Deze campagne heeft als voornaamste doel om de trots van Amsterdammers op hun stad en buurt te vergroten, met een versterkt gevoel van eenheid. De kick-off was een onthulling van een muurschildering van kunstenaar Hugo Mulder. Deze mural, draagt trots het Amsterdamse wapen en wordt vergezeld door een extra banier met de slogan 'Blikverruimend'. Het symboliseert de diversiteit en creativiteit van de stad en hiermee ook de campagne.

DE OPENING van het culturele seizoen
In 2023 is de Uitmarkt in haar huidige vorm gestopt en heeft de start van het culturele seizoen een nieuw concept en naam; ‘DE OPENING van het culturele seizoen’. Het markeert de start van het culturele seizoen en wordt een nationaal cultuurweekend onder één landelijke titel met lokale invulling. Het is te vergelijken met een nationaal evenement zoals het bevrijdingsfestival op 5 mei. Elk jaar organiseert één stad het centrale festivalhart van DE OPENING bestaande uit een centraal podium en live tv-uitzendingen. Vorig jaar is dit op een kleinschalige manier gevierd maar in 2024 verwachten wij een groot nationaal cultureel evenement.

Amsterdam 750 jaar
27 oktober 2024 start het jubileum jaar van Amsterdam 750 en voor die tijd staat er al een aantal activiteiten op de planning zoals de lancering van de publiekscampagne en speciale edities van de Uitkrant. Voor elk stadsdeel komt een aparte Uitkrant ter ere van 750 jaar. Met een spectaculair openingsconcert start het jubileumjaar op 27 oktober. U als MAC-partner ontvangt binnenkort een Save the date voor deze bijzondere avond.

24H
24H Amsterdam is dé manier om de stad op een nieuwe manier te ervaren. Of het nu Oost, West, Noord, Zuid, Zuidoost of Weesp betreft, neem een kijkje bij de speciale 24H evenementen bij u in de buurt – of nog beter: verken andere delen van de stad! In het kader van Amsterdam 750 organiseren wij in elk stadsdeel en stadsgebied een 24H evenement. Op 24 mei start de eerste editie in Amsterdam West, gevolgd door Amsterdam Oost en Nieuw West in 2024.

Data en inzicht
Op het gebied van data blijft amsterdam&partners door ontwikkelen. De door amsterdam&partners ontwikkelde tool; Visitor Insight, krijgt een nieuwe informatiemodule erbij. Deze nieuwe module biedt een plek waar interne- en publieke rapporten en belangrijke cijfers kunnen worden gedeeld met betrekking tot bezoekers, bewoners, bedrijven en congressen. Deze informatiemodule biedt gegevens voor vier belangrijke gebieden: Amsterdam stad, de metropoolregio Amsterdam (MRA), bezoekers in Nederland en bezoekers wereldwijd. Bent u geïnteresseerd in deze data, dan kunt u een login aanvragen via: amsterdam@visitorinsight.nl

Het Culturele Doelgroepenmodel
Op dit moment is amsterdam&partners bezig om een businesscase uit te rollen betreft het Culturele Doelgroepenmodel. Het verbetert publieksonderzoek door het analyseren van postcodes. Dit model identificeert groepen mensen met vergelijkbare gedragingen. Het model biedt een gestandaardiseerde manier om segmenten te definiëren en kan gebruikt worden voor benchmarking en het verdiepen van inzichten in cultuurpubliek. Het model bestaat uit drie hoofdclusters en elf doelgroep segmenten. Deze segmenten zijn samengesteld op basis van socio-demografische en economische factoren, interesses, culturele activiteiten en levensfases. Het is een belangrijk hulpmiddel. Het helpt organisaties en beleidsmedewerkers het publiek beter te begrijpen.

Convention bureau
Amsterdam, de ideale bestemming voor doelgerichte conferenties of zakelijk evenementen. Het Amsterdam Convention Bureau helpt bij het organiseren van bijeenkomsten gericht op het creëren van een betere toekomst. In samenwerking met ons congresbureau vinden er twee bijzondere congressen plaats in Amsterdam; de Plant Forward week (homegrown) en de European Society of Human Reproduction of Embryology (ESHRE). Daarnaast komen zoals elk jaar ‘The Next Web (TNW), de International Broadcasting Convention (IBC) en de World Summit Artificial Intellengence (WSAI) naar Nederland.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens