Sinds 1 juni 2020 zijn eet- en drinkgelegenheden weer (beperkt) open. Reserveren voor een tafel binnen of kamer is verplicht en ondernemers worden geadviseerd om gasten te vragen naar gezondheidsrisico’s, de triage, voordat zij het terras opgaan of de horecazaak betreden. Dit is ook voor bewustwording naar andere gasten en jouw medewerkers, met name de bediening. Je kunt de triage ook toepassen voor jouw eigen medewerkers. Maar let op: de Autoriteit Persoonsgegevens meldt dat het niet is toegestaan om de antwoorden van deze gezondheidscheck te registeren. Je mag wel afvinken dat ernaar is gevraagd.

Wat mag wel?

Je mag gegevens van de reservering bewaren, maar de antwoorden op de gezondheidsvragen niet. De gezondheidscheck mag niet worden bewaard en zeker niet aan personen worden gekoppeld. Ze mogen ook niet met anderen worden gedeeld. Zie ook de regels rond de heropening.

Vragenlijst geadviseerd door RIVM

KHN heeft een handige vragenlijst opgesteld die ook door het RIVM wordt geadviseerd. Bij klachten wordt de gast of de medewerker verzocht weg te blijven. Ook de vraag naar een gezamenlijke huishouding en of er dus wel of geen 1,5 meter afstand moet worden aangehouden is hierin opgenomen. Dat maakt onderdeel uit van het KHN-protocol heropening.

Vragen?

Onze collega’s van kantoor en de regiomanagers staan iedere werkdag van 08.30 tot 17 uur vol energie voor je klaar! Kijk ook op khn.nl/corona voor een up-to-date overzicht van alle informatie over het coronavirus of neem contact met ons op via corona@khn.nl of 0348 48 94 89.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens