Wat zit er in de grond in Woerden? Een goede vraag, als je je bedenkt dat de restaurants in deze stad bovengemiddeld vaak de winst bij de Lekkerste Wedstrijden mee naar huis nemen. Van Lekkerste Pizza en Lekkerste Pasta tot het Lekkerste Broodje, de winnaars uit Woerden delen hun geheim.

Rody en Sophie van Restaurant EDGE dénken te weten wat werkt als het om de winst gaat. Sophie: “Ik denk dat het komt doordat we allemaal heel graag willen. Ondernemers uit Woerden zijn ontzettend gedreven en vooral niet bang om met iets anders op de proppen te komen.” Dat zie je terug in de aanpak van de ondernemers, als het om deelname aan de Lekkerste Pizza van Nederland gaat. “We vinden het vet om iets uit te proberen wat we niet elke dag maken en wat dus niet op de menukaart staat. Het is toch een beetje living on the EDGE,” legt Rody uit. “Natuurlijk doen we vooraf ook onderzoek. Dit zit ‘m vooral in kijken wat er al is en dus ook uit te vinden wat er nog niet is. Het is een hoop proberen en van proberen ga je vervolgens naar finetunen.”


Vivian, eigenaresse van Restaurant Viviamo, is vooral enorm trots dat Woerden zo goed op de kaart staat bij de Lekkerste Wedstrijden. Al verbaast het haar niet. “In Woerden zijn gewoon veel hardwerkende (kleine) ondernemers, met veel creativiteit en kwaliteit. Het leuke is dat we elkaar daarin scherp houden. Op een fijne manier, want we gunnen het elkaar enorm. Samen zorg je ervoor dat gasten uit Woerden en uit de omgeving terug blijven komen. Dat doen we met een mooie club ondernemers. We staan echt samen sterk en maken er een mooie stad van. De Gemeente Woerden en alle ondernemers dragen daar ook echt aan bij.”


Het geheim van de ondernemers uit Woerden is volgens Vivian simpel: “Hard werken, je ogen goed openhouden, origineel blijven en nooit lui worden. Onze chef Mariusz is het brein achter het nieuwe gerecht. Ik heb enorm veel vertrouwen in hem en ben trots op zijn werk. Ik vaar daarom blind op zijn mening en inzichten. We gaan altijd voor een nieuw gerecht, dat niet op de kaart staat, maar als het een succes is dan zie je ‘m waarschijnlijk wel op het menu terug. Voor mij persoonlijk blijft het streven altijd om uit te blinken in kwaliteit en uniek te zijn.”


Ondernemer Sjoerd van Broodje Midas herkent zich in de gedachten van zijn collega-ondernemers. “Ik vermoed dat het een combinatie van factoren is. Woerden is een actieve gemeente, met daarin veel actieve horecaondernemers. Daarnaast wil de Woerdenaar zelf ook graag goed eten voor een goede prijs. Er is hier veel aanbod in de stad, dan moet je scherp zijn en een sterk product verkopen. Door dit goed te doen blijven we ook gasten uit de zogenaamde rand-dorpen naar Woerden trekken om te eten en winkelen.”

Bij Broodje Midas nemen ze ruim de tijd om zich voor de bereiden op de competitie. Ook dit jaar komen ze weer sterk voor de dag. Eigenaar Sjoerd: “De twee baanbrekende broodjes zijn al klaar. Het zijn broodjes die qua smaak, textuur en beleving de smaak van de toekomst in zich hebben. Dit proces begint bij ons al in september. We duiken met z’n drieën de keuken in en verzinnen afzonderlijk een broodje. Dan begint het feedback geven, vernieuwingen bedenken en uiteindelijk tot een goed einde komen. Dat duurt alles bij elkaar zo’n vier tot vijf werkdagen. We kiezen voor twee broodjes, omdat we ook met een nieuwe kaart bezig zijn en we altijd het nieuwste van het nieuwste willen verkopen.”

Heb je een vraag?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk advies? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens