Tijdens het HotelloTOP Year Event 2020 is Emma Veerhuis van Kitchen Republic verkozen tot Hotello of the Year 2020. Deze award wordt ieder jaar uitgereikt aan een Hotello die een onderscheidende prestatie binnen of buiten de gastvrijheidsbranche heeft geleverd.

Emma Veerhuis (HMSM ’13) liet mede-finalisten Floris Heuer (Tio ‘11) en Michiel Roelfsema (Tio ‘10) achter zich. Ze won de award wegens haar succes met haar onderneming Kitchen Republic, waarvan zij mede-oprichter is.

Kitchen Republic is de eerste Food Business Incubator van Nederland. Ze biedt startende food ondernemers, projectontwikkelaars en ambachtelijke cateraars twee productiekeukens aan van 2500m2 in de Houthavens van Amsterdam. Daarnaast ondersteunt ze in kennis, netwerk en extra sales mogelijkheden.

Food ondernemers krijgen hierdoor de kans laagdrempelig hun ondernemers skills en hun product te testen. Hiermee stimuleren ze food innovatie en creativiteit. Het doel is dat deze ondernemers uiteindelijk Kitchen Republic ontgroeien en duurzaam kunnen opschalen. Veerhuis overtuigde de vakjury al met haar Hotello DNA en daarnaast nu ook het publiek.

De aanwezigen in de zaal van het HotelloTOP Year Event konden live stemmen, wat voor een kwart meetelde in de einduitslag. Veerhuis neemt de titel over van Joost Rietveld van Too Good To Go.

Hotello of the Year Award

De Hotello of the Year Award is een jaarlijkse verkiezing voor alumni van de Nederlandse Hotel Management Scholen die een stempel hebben gedrukt op het bedrijfsleven en worden herkend én erkend als een echte Hotello met de kernwaarden; gastvrij, energiek, sociaal vaardig, inventief en pragmatisch, ambitieus en met een grote werklust.

Dit jaar werd door de selectiecommissie het aantal van 50 genomineerden teruggebracht tot een top 8. De jury heeft daaruit drie finalisten gekozen. Dit jaar bestond de vakjury uit Stephanie van Oorschot (SHMS ‘11), Wenda Linthorst (SHMS ’08), Robert Melaard (HMSM ’92), Sander Allegro (HTH ’90), Jakob Jan Blaauw (SHMS ‘00), Peter Heule (HTH ‘06), Rick de Jonge (BUAS ‘11), Marc van Boekholt (HMSM ‘94), Menno Djie (Tio ‘15) en Joost Rietveld (HMSM ‘05).

Talent of the Year

Niet alleen de Hotello of the Year Award werd uitgereikt maar daarnaast ook de Talent of the Year Award, deze award werd uitgereikt tijdens Future Hotello. Dit is een award die elk jaar uitgereikt wordt aan een Young Talent die onderscheidend heeft gepresteerd tijdens of kort na zijn of haar studie.

Jeannot Peijen (SHMS ‘19) mocht deze prijs dit jaar met veel trots in ontvangst nemen. Hij liet 30 genomineerde talenten achter zich. Peijen oogste lof van de jury door zijn stage: hij organiseerde een event waarmee bijna 1 miljoen euro op voor het goede doel werd opgehaald.

De drie finalisten hebben online campagne gevoerd, waarvoor in totaal meer dan 1400 stemmen zijn uitgebracht. Jeannot Peijen liet in de finale Pien Smit (SHMS ‘18) en Robert Schouten (HTH ‘21) achter zich.

KHN partner HotelloTOP

KHN is partner geworden van HotelloTOP, het grootste netwerkplatform voor studenten en alumni van de Hoge Hotelscholen. KHN-directeur Dirk Beljaarts: "Als trotse Hotello en alumnus van Hotel Management School Maastricht, vind ik het belangrijk om KHN als brancheorganisatie onder de aandacht te brengen bij studenten en afgestudeerden van de Hoge Hotelscholen in Nederland."

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens