KHN heeft een QR-code ontwikkeld die leidt naar een informatieve Q&A over de toeristenbelastingheffingen in Amsterdam. Middels de vragenlijst kan de gast haar mening geven over de heffingen en verkrijgt informatie over het gedachtegoed achter de extra heffing.

Deze QR-code wordt middels een staande tafelkaart en visitekaartje actief verspreid onder alle hotels. Je ontvangt het fysieke materiaal in de loop van aankomende week (vanaf 27 januari). KHN nodigt iedereen uit om dit materiaal zichtbaar aan te bieden aan de bezoeker om zoveel mogelijk reacties op het toeristenbelastingstelsel te verzamelen.

KHN zal de uitkomst van deze enquête aanbieden aan het College van Amsterdam. Wij verwachten hiermee enerzijds aan te tonen dat gasten deze hoge toeristenbelasting niet accepteren en dat er onbegrip is over de verschillende heffingen. Anderzijds willen we medewerkers een hulpmiddel bieden om toe te lichten dat het een overheidsmaatregel is waar we grote moeite mee hebben.

Het is vanzelfsprekend ook mogelijk om de QR-code in eigen communicatiestijl te verspreiden. Volstaat het toegestuurde materiaal niet om dit op gewenste manier door te voeren, neem dan graag contact op met de Ilse Vis – Regiomanager Amsterdam - via i.vis@khn.nl.

Heb je als hotelier nog geen beeldmateriaal ontvangen dan kun je een e-mail sturen naar amsterdam@khn.nl met jouw gegevens zodat we dit alsnog kunnen toesturen.

KHN zal verweer blijven voeren met betrekking tot het dossier toeristenbelasting en houd je op de hoogte.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens