Om te beginnen vinden jullie bijgevoegd het overall communicatieplan.

Hierin staat nader uitgelegd wat de keuzes zijn die via Zandvoort Marketing gemaakt zijn en welke communicatie(middelen) toegepast zullen worden. De allerbelangrijkste boodschap is wel dat een eenduidige boodschap vanuit alle kanalen zeer belangrijk is. Vandaar ook dat de hiervoor tools aageboden worden.

Bijgevoegd ook het beeldmerk wat door een ieder van jullie te gebruiken is. Daarnaast is een aantal scenario’s alvast uitgeschreven zodat men deze, mocht dit gewenst zijn, kan gebruiken. Bedenk hierbij dat Zandvoort Marketing deze boodschap sowieso zal uitdragen en dat het aan de ondernemer is om te kiezen of ze überhaupt iets willen plaatsen. Maar zo ja, kijk dan alsjeblieft naar de verschillende opties zodat we een eenduidige boodschap verkondigen. Zie bijlage voor het beeldmerk en teksten voor de verschillende scenario’s. Er volgen nog meer uitgewerkte scenario’s, het beeldmerk is voor een ieder te gebruiken en wij vragen om zo veel mogelijk de hashtags #beachforsharing en #visitzandvoort te gebruiken.

Daarnaast lopen de volgende zaken:

  • Op zaterdag zijn er alvast 20 van de 30 kleine borden (30 x 60 cm) geplaatst. Zie voorbeeld van het bord in het document 'communicatie brede aanpak'. Later wordt nog een aantal grote borden geplaatst die ook zullen fungeren als selfiespots.
  • Beeldmerk van beachforsharing wordt door kunstenaar Tim Hoekstra vertaald naar een ‘zandtekening’. Vanuit de lucht middels een drone wordt er een foto en filmpje van het kunstwerk gemaakt. (zondag 1 juni)
  • Er lopen maandag 1 juni van 12.00 uur - 18.00 uur 3 teams van de groene lobby in shirts met op de voor en achterkant ‘Zandvoort, Beachforsharing’. Zij zullen op het stationsplein, het centrum en de boulevard mensen op een ludieke manier sturen/begeleiden. Als dit bevalt zal het vaker ingezet gaan worden.
  • Als alles meezit qua levering van verf en weer zullen er in de week van 1 juni op cruciale punten visjes worden geplaatst om de looprichting aan te geven. Dit zal zijn op het stationsplein, centrum, boulevards en strandafgangen.

Er wordt gewerkt aan een toolkit voor ondernemers. Meer informatie hierover volgt.

Bijlagen:
- Communicatie brede aanpak
- Voorbeeldteksten verschillende scenario's

Direct advies nodig?

KHN-leden bellen 0348 48 94 89 van ma t/m vr 8.30 tot 17.00 uur, mailen naar info@khn.nl, of stellen hun vraag via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens