Kwijtschelding van gemeentelijke belastingen is helaas niet mogelijk gebleken echter doet de gemeente de horeca wel een handreiking om gezamenlijk naar deze uitdaging te kijken.

Onderstaand het bericht van de gemeente;

Als inwoner en/of ondernemer maakt u regelmatig gebruik van gemeentelijke voorzieningen, zoals de straat, het riool, de openbare verlichting en de afvalinzameling. Een deel van de kosten die deze voorzieningen met zich meebrengen betaalt de gemeente uit de opbrengst van de gemeentelijke belastingen. Jaarlijks ontvangt u daarom één of meerdere aanslagbiljetten.

Wij begrijpen vanuit de afdeling belastingen erg goed dat de situatie rondom Covid-19 voor u als horeca ondernemer hele grote gevolgen heeft. We kunnen echter niet voorkomen dat er belasting in rekening wordt gebracht.

Wel kunnen en willen we samen met u kijken naar een passende oplossing als betaling op dit moment moeilijk is. Hierbij willen we zo min mogelijk omslachtige formulieren gebruiken en daarmee de bureaucratie tot een minimum beperken.

Om samen te kijken naar een oplossing kunt u telefonisch contact opnemen via 140318 of per e-mail direct met de betreffende afdeling via belastinginvordering@ede.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens