Gratis preventietraining overlast en agressie in de horeca op 4 maart in Hengelo
Meld je snel aan, maximaal 30 plekken beschikbaar
17-02-2025
Agressie is een toenemend maatschappelijk probleem. De lontjes worden steeds korter, de ego’s groter, en het geduld raakt sneller op. Gemeente Hengelo biedt daarom een preventietraining tegen overlast en agressie aan.
De gemeente Hengelo heeft het bestuur van KHN Hengelo gevraagd onderstaand bericht met jou als KHN lid te delen.
Agressie is een toenemend maatschappelijk probleem. De lontjes worden steeds korter, de ego’s groter, en het geduld raakt sneller op. Je ziet dat overal, maar in sommige branches meer dan elders: de zorg, de retail en zeker ook de horeca zijn de branches waar (soms letterlijk) de klappen vallen. Uit onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat een op de vier horecamedewerkers te maken krijgt met bezoekers die onacceptabel gedrag vertonen. Wij bieden u daarom een preventietraining tegen overlast en agressie aan.
Datum: Dinsdag 4 maart 2025 Locatie: De Appel 2.0 aan de Langestraat
Aanmelden
Aan de cursus zijn geen kosten verbonden, aanmelden is noodzakelijk omdat er voor de training maar 30 plekken zijn, max 1 persoon per bedrijf. Aanmelden kan via centrummanager@centrumhengelo.nl.
Programma
13.45 uur Inloop
14.00 - 18.00 uur Preventie training
18.00 uur Pauze met soep en broodjes
18.30 uur start programma veilig uitgaan gemeente Hengelo
20.00 uur Einde programma
Opening Thijs Wagenmans van gemeente Hengelo teammanager Leefbaarheid en Veiligheid gemeente Hengelo
Vragenlijst: van 18.40 tot 19.00 uur Uitleg werkwijze KVU, invullen vragenlijst door Alex Hoogslag Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV)
Woordje politie: van 19.00 uur tot 19.10 uur (meldingsbereidheid vergroten) door Thomas Hamhuis en/of Bas van den Heuvel
Vragen en afsluiting Thijs Wagenmans 19.10 - 20.00 uur
De training bestaat onder andere uit de volgende elementen:
Hoe voorkom je overlast of agressie door gasten of bezoekers
Wat zijn de huisregels in de horeca, hoe communiceer je en hoe handhaaf je de regels
Welke vormen van agressie zijn er en hoe zie je het verschil
(Non) verbale communicatie naar bezoekers die ongewenst gedrag vertonen
Gebruik van de juiste kalmeringstechnieken bij emotionele en instrumentele agressie
Het meenemen of aanhouden van een persoon die ongewenst/agressief gedrag vertoont
Vaardigheden bij het vastpakken van een hinderlijke gast of bezoeker
Waar ligt de grens bij optreden (en wat kun je dan nog doen)
Controle van kleding, tassen en andere voorwerpen
Wanneer doe je aangifte, wat is een ontzegging en wanneer kun je dit toepassen
Wat wordt er geleerd
Voorkomen van ongewenst/agressief gedrag door een actieve benadering bij elke bezoeker
Agressieve bezoekers kalmeren, actief benaderen of aanhouden
Wat zijn je rechten en plichten bij het zien van ongewenst/agressief gedrag
Hoe wordt de training gegeven
In company in max. 3,5 uur interactief
Door 1 trainer en 1 acteur
Voor maximaal 30 medewerkers
Resultaat
Ongewenst/agressief gedrag wordt voorkomen of verminderd
Optimale veiligheid voor medewerkers en bezoekers
Eenduidig optreden door medewerkers
Deel dit artikel:
Direct advies nodig?
We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.
Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.