Restaurant Sunrise Jami Taj Mahal aan de Kruisstraat in Oss is spoorslags verdwenen. Het bedrijf was al een paar maanden gesloten nadat de houtskoolgril meerdere malen een koolmonoxide alarm had veroorzaakt bij hun bovenburen.

De eerste keer ging het alarm af in april. De gewaarschuwde brandweer ontdekte al snel dat de houtskoolgrill van het restaurant de oorzaak was. Om herhaling te voorkomen werd afgesproken met uitbater Jaswant Singh dat deze zijn afzuiginstallatie ’s nachts door zou laten draaien. Omdat deze zich niet aan die afspraak hield ging diezelfde week het alarm weer af. Uitbater Singh werd gewaarschuwd, maar kwam niet opdagen. De brandweer was genoodzaakt de achterdeur te forceren.

Pandeigenaar Kemkens had geen vertrouwen meer in zijn huurder en liet via de rechter het huurcontract ontbinden. Dit liet even op zich wachten en de zaak bleef gesloten. In juli volgde de uitspraak in het voordeel van Kemkens. Deze vind het ontzettend jammer dat deze stap genomen moest worden, maar zegt niet te willen riskeren dat het opnieuw mis zou gaan. Het pand is inmiddels ontruimd en staat nu leeg. De eigenaar is op zoek naar een nieuwe huurder.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens