Ruim 200 horecaondernemers doen mee met de gedragscampagne #posifiets in Maastricht. De gedragscampagne zet in op #vakerfietsen, #veiligfietsen en #veilig stallen.
De fietskoeriers van Demarage en Vleugels hebben op vrijdag 20 augustus pakketjes met bierviltjes bezorgd om te gebruiken op het terras en in de zaak.
Horecaondernemers zijn blij dat steeds meer gasten #vakerfietsen en de auto laten staan. Elke beweging telt voor schonere lucht en een goed bereikbare binnenstad. Tegelijkertijd zorgen de soms met tientallen lukraak geparkeerde fietsen voor overlast, onveilige situaties en onderlinge irritaties. Ook daar vraagt #posifiets aandacht voor met bijvoorbeeld tips voor #veiligfietsen en #veiligstallen. John Paulus voorzitter van KHN Maastricht & Heuvelland: “Verblijfskwaliteit is de basis voor gastvrijheid. Als onderdeel van de duurzaam ondernemen helpt #posifiets daarbij.”
Inzetten op steeds betere fietsfaciliteiten, zorgen voor goede informatie, samenwerkingen aangaan en pas handhaven wanneer het echt niet anders kan. Dát zijn de pijlers van de #posifiets-aanpak. Steeds meer ondernemers doen mee om zo te werken aan een aantrekkelijke en gastvrije binnenstad.
Lees het persbericht voor meer informatie over campagnemateriaal, actieplannen en concrete maatregelen.