Wij mensen zijn hartstikke irrationeel. Verreweg het grootste deel van onze keuzes komt onbewust tot stand. Dat is broodnodig: we krijgen elke dag zo’n tienduizend keuzes voor onze kiezen. Je kunt je voorstellen dat dit niet allemaal bewuste en weloverwogen keuzes zijn; daar hebben we simpelweg niet genoeg tijd en energie voor.
Slim als ons brein is, heeft het allerlei mental shortcuts gemaakt om keuzes zo efficiënt mogelijk te maken. Handig, maar dat betekent wel dat onze keuzes door allerlei onbewuste factoren worden beïnvloed. Ook de keuze voor een restaurant of een bepaald gerecht. Maar wat als je met een paar slimme aanpassingen zorgt dat gasten méér genieten én meer besteden? Tijdens deze sessie wordt je op interactieve en verrassende wijze meegenomen in de wereld van gastbeïnvloeding en psychologie in de horeca.
We ontdekken hoe irrationeel wij mensen eigenlijk zijn – en hoe je daar als ondernemer slim op inspeelt. Van welkomstmoment tot menukaart, van geur tot communicatie: praktische technieken voor wie meer uit zijn gasten wil halen – of je nu horecaondernemer bent, een vakantiepark runt of een B&B hebt.
Laat je inspireren door deze praktische technieken die wellicht direct toepasbaar zijn in jouw onderneming!
9:00 uur - Inloop met koffie en vlaai
9:30 uur - Welkomstwoord door wethouder Last
9:45 uur – Half uurtje veiligheid
Wijkagent en Platform Veilig Ondernemen Limburg stellen zich voor.
10:15 uur - Psychologie in de horeca door Rocket Sciense Horeca
Thema’s die in de sessie aan bod komen zijn:
Rond 12:00 uur - Afsluiting met netwerk lunch
Wanneer? Woensdag 14 mei 2025 om 09:00 uur
Waar? Schenkerij Belge, 20 Rijksweg in Gulpen