De horeca wordt al enige tijd geconfronteerd met de taak om controle uit te voeren op de CTB. Naast vervelende situaties brengt dit ook extra kosten met zich mee. KHN Ede is hier gelijk met de gemeente over in gesprek gegaan, met succes!

Onderstaand de brief vanuit de gemeente betreffende een subsidieregeling om deze extra gemaakte kosten tot een bepaald maximum terug te kunnen krijgen. Aan het einde van de brief staat een link waar je als horecaondernemer de subsidie aan kan vragen.

Naar aanleiding van het besluit om het Coronatoegangsbewijs (CTB) in te voeren, waaronder binnen de horecasector, is er door het demissionaire kabinet budget ter beschikking gesteld voor het ondersteunen in de controle op naleving in alle betreffende sectoren, waaronder horeca. Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Ede heeft hiervoor een subsidieregeling vastgesteld. In deze brief informeren wij u hier graag over.

De subsidieregeling

De subsidieregeling is bedoeld als tegemoetkoming in de extra kosten die door instellingen, waaronder de horecaondernemers, zijn gemaakt tussen 22 september en 31 december 2021. De subsidie dekt extra gemaakt kosten i.v.m. de controle op het coronatoegangsbewijs zoals loonkosten, kosten voor externe inhuur of materiële kosten die in deze periode zijn gemaakt door de horeca ondernemers ten behoeve van de controle op het CTB.

Wijze van aanvragen

Op de site van de gemeente Ede staat hoe u de subsidie kunt aanvragen en vindt u alle benodigde informatie: https://www.ede.nl/aanvragen-en-regelen/subsidie. U dient gebruik te maken van de aangeboden rekentool.

Voor deze subsidie is een subsidie plafond vastgesteld, indien alle aanvragen gezamenlijk boven het plafond uitkomen wordt het beschikbare subsidiebedrag evenredig verdeeld over alle goedgekeurde aanvragen, waardoor het kan voorkomen dat u minder ontvangt dan het door u aangevraagde bedrag.

Wij hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Veiligheid
Gemeente Ede

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens