Maandag 16 december vond de laatste regiovergadering van dit jaar plaats van KHN Noord-Holland. Voorzitters en bestuurders uit 15 afdelingen waren aanwezig bij het onlangs gerenoveerde restaurant Gewoon Lekker in Heerhugowaard.
Allereerst werd nog even stilgestaan bij de mooie top-3 notering van de Meest Markant regiowinnaar Mike Bosman van blooming Hotel. Een levensgrote poster hing ter decoratie en als verrassing voor Mike in de zaal. Vervolgens werden de nieuwe leden van de regiocommissie voorgesteld: Ron Ippen van KHN Den Helder, Siem-Kees Slegt van KHN Edam-Volendam en Mike Bosman van KHN Bergen-Egmond-Schoorl. Er is nog een plekje vrij in de regiocommissie, geïnteresseerden kunnen zich melden via noordholland@khn.nl of bij de regiomanagers.
Vervolgens gaf voorzitter Rob Baltus een kort veslag van hetgeen is besproken tijdens de Ledenraadsvergadering van 10 december. Belangrijk om daarbij op te merken is dat de input die van te voren was gegeven vanuit de afdelingen door Rob is meegenomen en is ingebracht tijdens de Ledenraadsvergadering. Een verslag van de vegadering verschijnt binnenkort op de bestuurderspagina.
KHN regiomanagers Ramesh, Ivo en Miriam praatten de aanwezigen bij over KHN-actualiteiten, waarna de regionale onderwerpen aan bod kwamen. Waaronder het brancheoverleg van de MRA, het VNG-congres West-Friesland en een update over de ontwikkelingen met betrekking tot de speerpunten Toerisme en Onderwijs en Arbeidsmarkt.
De vergadering werd afgesloten met een rondje langs alle afdelingen om lokale successen te delen. Wat resulteerde in een lange lijst met mooie, kleine en grote successen die de afgelopen maanden zijn behaald in de regio.
Na de vergadering werd er genoten van een lekkere lunch in het sfeervol ingerichte restaurant en was er voor de geinteresseerden een rondleiding door het bedrijf. Na de lunch stonden er nog 2 presentaties op het programma.
De eerste presentatie werd gegeven door Champ Bouwman van het NBTC en ging over het verleiden van de toerist om andere gebieden te bezoeken door Nederland te positioneren als één grote metropool waar alles dichtbij is; HollandCity, zie ook www.nbtc.nl/hollandcity. Ook werd er een inkijkje gegeven in de nieuw verkregen inzichten die staan beschreven in Het Perspectief 2030: www.perspectief2030.nl. De presentatie zal worden nagestuurd.
Daarna nam Jeroen Kor van Holland boven Amsterdam ons mee in alle acties en campagnes die het afgelopen jaar zijn opgezet. Ook gaf hij de mogelijkheden aan voor bedrijven om te participeren in het marketing-verhaal. Het is belangrijk dat de ondernemers zelf met mooie arrangementen komen die direct te boeken zijn. De boodschap was duidelijk: zoek elkaar op, bedenk mooie arrangementen, koppel die bijvoorbeeld aan thema's zoals De Gouden Eeuw, of Tulpen-regio en HbA helpt met de promotie. Meer info: https://www.hollandbovenamsterdam.info
Het verslag en de presentaties van de bijeenkomst zullen binnenkort op de site verschijnen, voor nu kun je vast een kijkje nemen in bijgaand fotoverslag.