Om de achterban van KHN Regio Breda beter te informeren over haar bezigheden heeft het bestuur besloten elk kwartaal een terugkoppeling te geven.

Het bestuur bestaat uit:

Johan de Vos

Voorzitter

Bedrijf in het Ginneken

Alle overlegorganen

Mark ter Beek

Penningmeester,

vicevoorzitter

Bedrijf in het buitengebied

Overleg regio Brabant

Peter van Belle

Secretaris

Bedrijf in het centrum

Carnaval

Ben Sprenkels

Bestuurslid

Bedrijf in Princenhage

Bono van Veelen

Bestuurslid

Bedrijf in het Ginneken

Onderwijs, horecabeleid

Geertje Klijn

Bestuurslid

Bedrijf in het Ginneken

Overleg regio Brabant

Peter Rietveld

Bestuurslid

Bedrijf in het centrum

CHO

Matijs Kavelaars

Bestuurslid

Bedrijf in Prinsenbeek

Buitengebied, evaluatie carnaval 2025

Daan van Oosterhout

Adviseur

Oud ondernemer centrum

Milieu, duurzaamheid

Joop van Bel is ambtelijk secretaris verzorgt inkomende en uitgaande post. Vragen gericht aan het bestuur kunnen gesteld worden via het mailadres (regiobreda@khn.nl) of in persoon op de algemene ledenvergadering. Deze wordt minimaal een keer per jaar gehouden.

In het eerste kwartaal van 2025 heeft het bestuur zich met onderstaande onderwerpen beziggehouden:

  • Er is een plan van aanpak opgesteld voor en door het bestuur van de afdeling KHN Breda, het zogenaamde beleids- en actieplan. Dit is op te vragen via de ambtelijk secretaris.
  • Er is medewerking verleend aan een onderzoeksbureau dat voor de gemeente een rapport heeft opgesteld over de horecabranche in de gemeente. Ideeën en adviezen zijn (deels) overgenomen en verwerkt in het horeca beleidsplan van de gemeente.
  • Er is op verzoek van de gemeente en Stichting Kielegat meegedacht over de organisatie van carnaval 2025, en daarmee samenhangend over de plastic bekers.
  • Er is een ALV gehouden waar de hoofdelijke omslag voor KHN-leden is vastgesteld. Een begeleidende brief met informatie hieromtrent is opgesteld en zal samen met de factuur worden verzonden.
  • Er is een bijdrage geleverd aan het lokale hoteloverleg.
  • Er heeft periodiek overleg plaatsgevonden met burgemeester Depla, wethouder Van Vliet (Mobiliteit, Zorg, Horeca en Evenementen) en diverse ambtenaren.
  • Er is input gegeven op het terrassenbeleid.
  • Het bestuur is bezig met de voorbereidingen om tot een Collectieve Horeca Overeenkomst te komen zodat veilig uitgaan beter wordt gewaarborgd.
  • Er is voorlichting gegeven op meerdere scholen in de regio om jongeren bewust te maken van de gevaren van alcoholgebruik en misbruik.
  • Er is contact geweest met de lokale opleidingsinstituten.
  • Men is bezig met het organiseren van lokale biertapwedstrijden onder de vlag van Stichting Tapwedstrijden.

Sommige bestuursleden zijn een nacht op pad geweest samen met politie en handhaving om te ervaren wat zij meemaken op een stapavond in de stad Breda.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens