Zie onderstaand de volgende onderwerpen.

Presentje leden
Eind december is het bestuur langs de leden gegaan om een kleinigheidje te brengen. Het heeft ons goed gedaan om even met elkaar een momentje bij te praten en we zijn blij met de positieve en enthousiaste reacties die wij vanuit jullie op het presentje hebben ontvangen. Naast de positieve reacties zijn er ook meerdere signalen ontvangen dat het echt een zware periode is. We willen jullie er via deze weg nogmaals op wijzen dat je voor vragen zoals welke vergoedingen er allemaal beschikbaar zijn of zwaardere onderwerpen zoals twijfels over het voortzetten van het bedrijf, altijd terecht kan bij KHN en onze regiomanager Renata.

Vergadering bestuur
Afgelopen week heeft het bestuur voornamelijk vergaderd over het volgende onderwerp: Herstelplan & Heropening. Wat heeft de horeca in Maassluis nodig om te herstellen? Wat kunnen wij nu al voorbereiden voor heropening?

Besproken onderwerpen voor herstel zijn:

  • Gemeentelijke kosten minimaliseren;
  • Bruisende binnenstad behouden en voorkomen overcapaciteit;
  • Personeel & onderwijs in balans;
  • Stadsmarketing;
  • Ook in de zomer van 2021 een uitbreiding van het terras en toestaan van een winterterras;
  • Zo veel mogelijk stimulans vanuit de gemeente om toerisme te bevorderen.

Wij hebben de intentie om op korte termijn een afspraak in te plannen om bovenstaande onder de aandacht te brengen bij de gemeente.

Nieuw bestuurslid
Wij zijn blij om te kunnen melden dat Wiebe Kuipers, eigenaar van De Pulp in Maassluis, ons bestuur komt versterken. Daarnaast blijft Kevin het bestuur nog ondersteunen daar waar hij kan tot eind van 2021, omdat we alle krachten kunnen gebruiken om de lokale lobby te voeren. Na dit jaar (2021) zit het maximale termijn van Kevin als voorzitter er op en zal hij uit het bestuur stappen.

Suggesties leden
Het bestuur staat altijd open voor suggesties van leden. Wij zouden graag van jullie horen wat je denkt nodig te hebben op de korte en lange termijn om deze crisis door te komen? Denk hier bij aan het perspectief als we weer open zijn: meer toerisme? Een horecastop zodat de gevestigde horeca zich meer kan vestigen of is er juist meer horeca nodig om Maassluis als gelegenheidsstad aantrekkelijker te maken? Moet Ervaar Maassluis meer aandacht besteden aan de horeca in haar marketing? We horen het graag! Je kunt dit aangeven bij een van de bestuursleden of via de regiomanager. Wij horen graag van jullie!

Contact regiomanager KHN
Hebben jullie vragen of suggesties? Je kunt altijd contact opnemen met Renata Beijen via 06-57078774 of r.beijen@khn.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens