Op dinsdag 12 januari jl. heeft het bestuur van KHN Haarlem overleg gehad. Wat kwam er zoal ter sprake?

Gebruik app groep Haarlem
Er zijn zorgen bij het bestuur van KHN Haarlem over de teneur en de inhoud van de berichten in de algemene app-groep. Regelmatig word hier een negatieve sfeer afgegeven en wordt er commentaar gegeven op positieve berichten van collega’s. Hierdoor haken ondernemers af en dat betreurt het bestuur. Het bestuur gaat nadenken over een oplossing hiervoor.

We horen graag je mening! Wat heb je er nodig na opening?
Graag horen we van jullie wat er nodig is zodra we weer open gaan. Wat kunnen instanties zoals de gemeente voor jullie betekenen? Wij hebben zelf gebrainstormd en kwamen onder andere op de volgende punten:

  • Kosten precario omlaag: we moeten betalen voor de reclameborden, terwijl dat boven de grond hangt die we al huren van de gemeente.
  • Terrasuitbreiding: geef de mogelijkheid de terrassen ruimer op te zetten, net zoals na de eerste lock-down. Dan geeft de mogelijkheid tot wat extra inkomen.
  • Venstertijden: kijken naar de venstertijden als de paaltjes weer omhoog gaan.
  • Gezamenlijke afvalinzameling

Thematische activiteiten
Haarlem Marketing wil met ondersteuning van de BIZ een plan maken om Haarlem als Gastronomische Hoofdstad op de kaart te zetten en op deze manier Haarlem te promoten. Het organiseren van evenementen valt hier uiteraard onder. Te denken valt aan een langere periode met activiteiten tijdens de kerst, een structurele lokale markt, activiteiten rond Black-Friday, een feestweek, etc. Heb je suggesties voor activiteiten (evenementen) welke in basis van ‘Haarlem’ worden en een Haarlemse grondslag krijgen? Het liefst geen muziekfestivals, maar activiteiten die de stad naamsbekendheid geven, publiek trekken en maar zeker een toegevoegde waarde vormen voor de horeca en winkeliers.

Heb je een mening over bovenstaande punten? Laat het ons weten via dit formulier.

Overige zaken

  • De gemeente is bezig met een actieplan horeca/detailhandel.
  • Per 1 juli gaat de nieuwe Drank- en Horecawet van start. Onder andere hoeven medewerkers niet meer op een vergunning te worden bijgeschreven, maar wel in het bezit zijn van sociale hygiëne. Hier vind je de complete informatie over de nieuwe wet: Kamer stemt in met nieuwe Drank- en Horecawet (Alcoholwet) (khn.nl)
  • De bewegwijzering van de parkeergelegenheden worden uitgebreid met de aanduidingen Noord, Zuid en Centrum ter verduidelijking.
  • Op 12 april organiseren we een voorjaarsborrel om elkaar weer te ontmoeten.

Op dinsdag 9 februari 2021 vergadert het bestuur weer. Heb je onderwerpen of vragen die je per mail wil stellen, laat het ons weten via haarlem@khn.nl.

Heb je de Facebook van KHN Haarlem al geliked? Zegt het voort!

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens