"We zijn blij met deze bijzondere en relevante campagne over de Nederlandse horeca. Want het zijn dynamische tijden. We leven en werken volgens een ander ritme dan vroeger: eten en drinken worden steeds belangrijker. En we verbinden en ontmoeten anders", zegt KHN-voorzitter Robèr Willemsen in het voorwoord van een speciale Horeca-bijlage van AD en Parool.
We zijn blij met deze bijzondere en relevante campagne over de Nederlandse horeca. Want het zijn dynamische tijden. We leven en werken volgens een ander ritme dan vroeger: eten en drinken worden steeds belangrijker. En we verbinden en ontmoeten anders", zegt KHN-voorzitter Robèr Willemsen in het voorwoord van een speciale Horeca-bijlage van AD en Parool.
Robèr Willemsen vervolgt: "De rol van de horeca is belangrijker dan ooit. Onze branche is dé plek waar we onze ogen eindelijk van het scherm halen om elkaar weer eens in de ogen te kijken. Waar we echt even de tijd voor elkaar nemen en ons offline verbinden."
In de horeca draait het om beleving. Ook nu onze gasten thuis steeds vaker beschikken over de mooiste koffie en wijnen en zij hun keuken uitrusten met professionele apparatuur, heeft de horeca veel meerwaarde: de kracht om mensen met elkaar in contact te brengen, de maatschappij een thuis te bieden en gasten te verrassen dankzij kennis, kunde en gastvrijheid.
Horecaondernemers bieden enorm veel verschillende mooie, prettige en gastvrije concepten en geven ziel aan een gemeenschap als plek van ontmoeting en verbinding. Daarmee vult de horeca een belangrijke behoefte. En daar zijn wij ontzettend trots op!
Als brancheorganisatie zoekt Koninlijke Horeca Nederland zelf ook verbinding. Wij bouwen aan samenwerkingen op het gebied van ondernemerschap, duurzaamheid, gezondheid en goed werkgeverschap. Belangrijke kennis die wij delen met onze achterban, zodat de horeca zich krachtig kan ontwikkelen.
Want de spelregels van onze maatschappij veranderen. Nieuwe en machtige aanbieders als Airbnb, bezorgdiensten als Thuisbezorgd en boekingssites dagen ons systeem van wetten, regels en afspraken uit. Dit vraagt om een eerlijk alternatief. Daarnaast speelt ook branchevervaging, zoals de kapper die een wijntje schenkt en de boekhandel die koffie serveert. Daarom is het voor KHN belangrijker dan ooit om duidelijke afspraken te maken in Den Haag. Regels waar ondernemers op kunnen rekenen en vertrouwen. En die voldoende ruimte geven om te blijven ondernemen.
Begrijp me goed: we verzetten ons niet tegen de realiteit van de moderne tijd, maar willen niet dat bestaande afspraken ondernemers op achterstand zetten. Als we zorgen voor een eerlijk speelveld, kunnen de innovatieve en creatieve horecaondernemers blijven doen wat ze als beste kunnen: de gast een mooie tijd bezorgen. Liefdevol gepresenteerd in verrassende concepten.
Bron: voorwoord van KHN-voorzitter Robèr Willemsen in bijlage bij AD en Parool 11 september 2018 op analysenederland.nl.