Connexxion is hard bezig achter de schermen de zaken op orde te hebben voordat de toeristen Amsterdam en omgeving weer gaan bezoeken. Voor één van de initiatieven wil Connexxion de hotels in Amsterdam, die zich bevinden rondom de route van de Amsterdam Airport Express bereiken. Het gaat om hotels in de postcodegebieden 1016, 1017, 1053, 1054, 1058, 1071, 1072, 1075 t/m 1077 en 1171.

Wat is de Amsterdam Airport Express?
Amsterdam Airport Express (buslijn 397 en nachtlijn N97) brengt reizigers binnen 25 minuten rechtstreeks van Schiphol naar Amsterdam City Centre (en weer terug). Deze bus rijdt overdag elke 7,5 minuut en 24/7. De buslijn rijdt via de Stadionbuurt en het Museumkwartier naar de Elandsgracht, een route waar zich een grote concentratie hotels bevindt. Deze buslijn is een alternatief voor de trein (waar reizigers moeten overstappen op een tram om ‘the last mile’ naar hun hotel af te leggen).

Een aantal hotels heeft bij ‘route/how to get to our hotel’’ de verwijzing naar deze mogelijkheid al gemaakt en met succes..

Vraag van Connexxion:
Connexxion wil graag de hotels/accommodaties die in de buurt van de route van de Amsterdam Airport Express liggen bereiken met de volgende informatie:

  • De Amsterdam Airport Express is een directe verbinding van/naar Schiphol en is snel, comfortabel en zeer betaalbaar voor jouw gasten en stopt ‘voor jouw deur’.
  • Download de Amsterdam Airport Express app (in de app stores) en check via invoer van jouw hotelnaam of adres in deze nieuwe wayfinding app of de route naar jouw hotel goed weergegeven wordt.
  • Vermeld op je website en in andere communicatie voor jouw gasten dat de Amsterdam Airport Express app hen een reisadvies op maat biedt van Schiphol naar uw accommodatie. Jouw gasten zien in de app waar ze de bus op Schiphol kunnen vinden, hoe lang het nog duurt (real time) voor de bus bij de halte is, welke halte ze eruit moeten, hoever ze zich bevinden van de uitstaphalte en hoe ze ‘de last mile’ naar uw hotel/accommodatie kunnen lopen. Via de app kunnen ze ook een e-ticket voor deze busrit kopen. De app is er in 8 talen.

Een voorbeeld:


Omdat bereikbaarheid een belangrijk onderdeel uit maakt van reviews van een hotel, werkt Connexxion hiermee samen met hotels aan het verhogen van de klanttevredenheid.

Voor meer informatie mail naar: aml@connexxion.nl

Bron: Connexxion

Direct advies nodig?

KHN-leden bellen 0348 48 94 89 van ma t/m vr 8.30 tot 17.00 uur, mailen naar info@khn.nl, of stellen hun vraag via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens