Tijdens de feestelijke gidspresentatie van Michelin 2020 op maandag 13 januari 2020 in het DeLaMar Theater in Amsterdam, is de Michelin award voor uitmuntend gastheerschap uitgereikt aan Peter Bruins van restaurant de Bokkedoorns in Overveen. Voorzitter Robèr Willemsen van KHN overhandigde de award aan de eigenaar van de Bokkedoorns, Pascal Beeren. De award voor uitmuntend gastheerschap, officieel de ‘2020 Michelin Netherlands Service Award’, is een partnership van Michelin en KHN.

Met deze award creëren beide partijen extra aandacht voor professionals met passie, die gasten een onvergetelijke gastronomische ervaring bieden.

Gastheerschap in de spotlight

KHN vindt het belangrijk om het vak van gastheer/gastvrouw in het zonnetje te zetten. Met de krapte op de arbeidsmarkt en de sterke economie is het een uitdaging om goede mensen voor de horeca te werven en te behouden. Dit is dan ook een uitgelezen kans om te laten zien hoe mooi het vak van gastheer/gastvrouw is en hoe gastvrijheid het verschil kan maken in het creëren van een bijzondere ervaring voor gasten.

'Horeca is het mooiste vak dat er is'

Peter: "Wat een geweldige verrassing. Ik werk sinds mijn dertiende in de horeca en ik zou niets anders willen doen dan dit. Er is geen vak dat zo divers is als de horeca. Elke dag mensen blij maken, geeft zo veel voldoening. Ik zou het iedereen aanbevelen: kies voor de horeca."

Prachtige ambassadeur

KHN-voorzitter Robèr Willemsen: “Peter is een prachtige ambassadeur voor onze branche. Hij levert zowel een uitzonderlijke bijdrage aan een bijzondere ervaring voor gasten, als aan een inspirerend ondernemersklimaat. KHN is blij met deze nieuwe award en wil de winnaar positioneren als rolmodel voor de huidige en toekomstige horecaondernemers.”
Peter Bruins kon helaas niet aanwezig zijn bij de presentatie, zijn werkgever Pascal Beeren nam de award namens Peter in ontvangst.

Michelinsterren

De MICHELIN Gids introduceerde de eerste Michelinster in 1926. Vanaf dat moment gingen inspecteurs op pad om de beste restaurants te ontdekken en selecteren. Sinds 1931 hanteert Michelin een drie sterrensysteem voor de gastronomische kwaliteit van een restaurant. Daarnaast worden bestekjes gehanteerd voor de comfortcategorieën, oplopend van één bestekje (vrij gerieflijk), naar vijf bestekjes (zeer luxueus). Voor de gastronomische dienstverlening was tot voor kort geen erkenning en daar komt met deze award verandering in.

Gerelateerde standpunten

Lees meer

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens