Afgelopen vrijdag 8 juli kreeg de campagne ‘Venlo Wereldstad' een vervolg. De boodschap van de campagne is dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft te reizen om dat gevoel van een wereldse ervaring te krijgen; Een wereld te ontdekken!

Campagne Visit Venlo 2022 is van start gegaan! Lees onderstaand meer over de campagne van Visit Venlo en speel een belangrijke rol om onze Wereldstad op de kaart te zetten.

Beste ondernemers,

De campagne van Visit Venlo heeft als doel om Venlo en Bergen op de kaart te zetten als favoriete citytrip- of vakantiebestemming in eigen land. Speerpunten in de campagne zijn de Venlose binnenstad, Pittoresk Arcen, Kloosterdorp Steyl, Maas Waterwereld, wereldse events en wereldpark De Maasduinen.

Campagne boodschap

De boodschap van de campagne is dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft te reizen om dat gevoel van een wereldse ervaring te krijgen; Een wereld te ontdekken! Per doelgroep worden er tips gegeven om Venlose parels te ontdekken. Op de website visitvenlo.nl staat voor ieder wat wils; wereldstad hip en happening is gericht op jongeren tot 35 jaar, wereldstad met kunstzinnige kijk is er voor kunst- en cultuurliefhebbers, wereldstad midden in de natuur is gemaakt voor natuurliefhebbers en wereldstad met kinderen geeft tips voor een bezoek aan Venlo en Bergen met kinderen.

Campagne middelen in de zomermaanden

In juli en augustus gaan we massa-mediaal campagne voeren met een landelijke radiocommercial op NPO1,2,3 en 5. De boodschap van ambassadeur Lex Uiting luidt: Ontdek de wereldwonderen van wereldstad Venlo op visitvenlo.nl. Daarnaast gaan we de radiocommercial van vorig jaar nog een keer herhalen: Na New York, Londen, Tokyo en Parijs is hier Venlo, ook een wereldstad. Hiermee zullen we ruim 3,4 miljoen luisteraars bereiken tussen de 25-67 jaar.

Ook zullen we online Facebook-, Instagram en Google advertenties inzetten om de juiste doelgroep aan te spreken met directe link naar VisitVenlo.nl waar het aanbod van ondernemers op staat.

Tussen 15-25 augustus gaan we in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland en Noord-Brabant op drukke verkeerspunten reclameborden inzetten waarop we communiceren: Venlo, een wereldstad te ontdekken. Kijk op VisitVenlo.nl

In het najaar en de winter gaan we verder campagne voeren. Hou er rekening mee dat als we in augustus campagne voeren dat dit waarschijnlijk rond oktober merkbaar zal zijn in de omzetcijfers voor verblijfsrecreatie. We linken op onze website zoveel mogelijk direct door naar de boekingssites- en websites van de ondernemers. Wij meten de kliks vanuit Visit Venlo naar deze externe links. Graag horen we terug van ondernemers hoe dit zich uit in directe boekingen, reserveringen of omzetresultaat.

Aanmelden campagne

Ondernemers die nog niet zijn aangehaakt kunnen zich met hun aanbod en rechten-vrije foto melden bij info@visitvenlo.nl.

Help mee aan het succes van deze campagne

Ondernemers spelen ook een belangrijke rol om onze Wereldstad Venlo op de kaart te zetten. We gaan flyers verspreiden, die jullie mogen delen met jullie gasten. Zorg dat je Visit Venlo op sociale media volgt en de berichten zoveel mogelijk deelt op jouw eigen kanalen. En zorg dat je de website www.visitvenlo.nl ook vermeld op je eigen website, in je nieuwsbrief of via andere eigen kanalen.
Facebook: https://www.facebook.com/visitvenlo
Instagram: https://www.instagram.com/visitvenlo.nl/
Gebruik de hashtags: #wereldstadvenlo, #visitvenlo en #wereldwonderenvenlo

Partners

Partners in deze campagne zijn VenloPartners, Steyl Inspireert, gemeente Venlo, gemeente Bergen, toeristische ondernemers gemeente Venlo & Bergen.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens