De directeur Afval en Grondstoffen, Hepko Wink, heeft dit bekend gemaakt in een brief die op 6 april is verzonden naar alle contractanten in Amsterdam.

Door de maatregelen van het kabinet, ziet de Gemeente Amsterdam dat een groot deel van hun klanten geen afval aanbiedt. Deze omstandigheden zorgen ervoor dat het voor Bedrijfsafval Amsterdam onmogelijk is om een efficiƫnte inzameling in stand te houden.

Concreet betekent dit dat Bedrijfsafval Amsterdam per 15 april de inzameling opschort, tenzij klanten nog wel van de dienstverlening gebruik willen maken. Dit duurt tot zo lang de als de specifieke Rijksmaatregelen gelden.

Afval en Grondstoffen garandeert dat u niet hoeft te betalen voor de dienstverlening in de periode dat de afvalinzameling voor uw bedrijf stopgezet wordt. De facturatie wordt aangepast aan de geleverde diensten.

Bedrijven die van de dienstverlening van de Gemeente Amsterdam gebruik willen blijven maken, kunnen dat aangeven. Zij worden verzocht om dit voor 14 april te melden via bedrijfsafval@amsterdam.nl. In dit verzoek dient u aan te geven welke dienstverlening u verwacht tot de specifieke Rijksmaatregelen worden opgeheven. U kunt hier kiezen uit: geen dienstverlening, wel gehele dienstverlening, of een gewijzigde dienstverlening (waarin u uw verwachtingen benoemt in de mail).

In het geval u eerder bij Bedrijfsafval Amsterdam heeft aangegeven de dienstverlening te willen opschorten wordt daar gehoor aangegeven en ontvangt u geen facturen over de periode vanaf 16 maart tot zo lang de maatregelen gelden.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens