Woensdag 7 november 2018 werd bekend dat Travelbird failliet is verklaard. Dit heeft impact op horecaondernemers. KHN volgt het proces daarom op de voet en geeft informatie over wat u het beste kunt doen. Daarnaast kijkt KHN wat zij kan doen om u, als gedupeerde hotellier, te ondersteunen. Want niet alleen reizigers zijn door het faillissement van Travelbird geraakt, maar zeker ook hoteleigenaren.

SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) is direct begonnen om hulp en bijstand te verlenen aan reizigers waarvan de reis al is begonnen.

SGR heeft een telefoonnummer bekendgemaakt, waar hotels zich kunnen melden als er voor die gasten niet betaald is en de gast nog in het hotel verblijft. Dat betekent dat SGR de hotelkosten vergoedt van aangevangen reizen waarvan de mensen nog in het hotel verblijven. SGR vergoedt geen openstaande rekeningen van reizigers die al weer vertrokken zijn.

Kosten claimen of andere vragen?

Wij volgen de website van SGR om u verder te informeren over hoe u kosten kunt claimen. Er is inmiddels een curator aangewezen. Wilt u de gegevens van de curator weten of heeft u andere vragen? KHN heeft voor u de meestgestelde vragen en bijbehorende antwoorden opgesteld.

Meer informatie

Klik hier voor meer informatie over SGR.