Vandaag, woensdag 31 oktober, werd bekend dat Travelbird uitstel van betaling heeft aangevraagd. Dit heeft impact op horecaondernemers. KHN volgt het proces daarom op de voet en geeft hieronder informatie over wat u het beste kunt doen.
SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) is direct begonnen om hulp en bijstand te verlenen aan reizigers waarvan de reis al is begonnen.
SGR zal vandaag een telefoonnummer bekendmaken, waar hotels zich kunnen melden als er voor die gasten niet betaald is en de gast nog in het hotel verblijft. Dat betekent dat SGR de hotelkosten vergoedt van aangevangen reizen waarvan de mensen nog in het hotel verblijven. SGR vergoedt geen openstaande rekeningen van reizigers die al weer vertrokken zijn.
Wij volgen de website van SGR om u verder te informeren over hoe u kosten kunt claimen. Dat geldt ook voor openstaande facturen: wij zullen de ontwikkelingen blijven volgen en zodra er bekend is welke curator is aangewezen, zullen wij u verder informeren over vervolgstappen.
Klik hier voor meer informatie over SGR.