Namens KHN is gisteren de dagvaarding door een deurwaarder bij de Staat ‘betekend’. Dit houdt in dat de procedure officieel is begonnen. Na weken van verzamelen en contact hebben met de ondernemers, hebben we een indrukwekkende dagvaarding van ruim 140 pagina’s kunnen indienen.

Wat vorderen we?

In deze bodemprocedure vorderen we vergoeding van de volledige schade die horecaondernemers door de coronamaatregelen van het kabinet hebben geleden en lijden. Namens 8 concrete ondernemers, maar we vorderen ook vergoeding van de schade voor alle horecaondernemers.

Hoe gaat het nu verder?

Deze ‘betekende’ dagvaarding wordt aangebracht bij de Rechtbank. Vanaf dat moment krijgt de Staat, in de vorderingen in de hoofdprocedure, een termijn van 6 weken om schriftelijk te reageren. Binnen deze procedure zitten ook nog provisionele vorderingen (spoedvoorzieningen, soort kort geding), die binnen een aantal weken op een zitting worden behandeld.

Zodra er meer bekend is over de zittingen of het verloop van de procedure, delen wij dit via onze kanalen.

Meer informatie

Lees hier meer over de procedure en waarom KHN deze is gestart.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens