Voor het gebruik van een weg of weggedeelte voor een terras bij een horeca-inrichting, is een vergunning nodig. Gemeente Tilburg geeft een update.

Graag informeert het bestuur van KHN Tilburg jou over het volgende:

Het college heeft afgelopen maandag positief besloten op de volgende twee punten;

  • Het toestaan van tijdelijke terrasoverkappingen t/m 31 oktober 2021.
  • Het verlengen van de overgangsregeling in de terrasregels (die overgangsregeling zou verlopen in april 2021 en wordt nu verlengd met een jaar, maar moet natuurlijk wel gerealiseerd worden).

Daarnaast volgt een deze dagen een voorbereidend stuk vanuit college richting de raadsvergadering van 8 april over;

  • De leges voor het uitbreiden van terrassen en het plaatsen van overkappingen kwijt te schelden t/m 31 oktober 2021.
  • De precario voor specifieke voorwerpen kwijt te schelden van 31 maart t/m 31 december 2021 (t/m 31 maart was al kwijtgescholden.

Aanvraagformulier terrasvergunning

Kijk hier voor een meer uitgebreide toelichting die wordt gedeeld vanuit gemeente Tilburg.

Let op! Wij kunnen ons voorstellen dat zekerheid over kosten ofwel kwijtschelding hiervan, van invloed is op de terrasaanvraag die je voorbereid voor aankomend seizoen.

Echter, wij adviseren om een eerste terras aanvraag alvast in te dienen.

Hiervoor kan bovengenoemd document worden ingevuld en samen met een tekening (met maatvoering) van het gewenste terras gemaild worden anderhalvemeteropenbareruimte@tilburg.nl.

De vergunningverleners gaan er dan mee aan de slag. Uiteraard vraagt een overkapping/bouwsel net als afgelopen jaar ook nog om een omgevingsvergunning.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens