Ons uithoudingsvermogen blijft enorm op de proef gesteld worden en helaas hebben we op dit moment nog steeds geen perspectief op heropening. We blijven als lokaal bestuur in overleg met de gemeente over allerlei lopende zaken, maar het belangrijkste zijn op dit moment natuurlijk de maatregelen met betrekking tot de huidige crisis.

Hieronder een aantal van de bereikte punten.

Lasten verlichting

Tot op heden hebben wij een aantal zaken afgesproken met de gemeente wat tot enige verlichting in de lasten zal zorgen voor dit jaar:

  • Er zal dit jaar geen precariobelasting in rekening worden gebracht;
  • Er zal dit jaar geen reclamebelasting in rekening worden gebracht;
  • Benodigde wijzigingen op de Drank- en Horecavergunning met betrekking tot leidinggevenden zullen kosteloos gedaan kunnen worden.

Subsidiepot

De gemeente onderzoekt op dit moment de mogelijkheden voor het creeren van een subsidiepot. De subsidie die kan worden aangevraagd moet betrekking hebben op investeringen voor terrassen. Hierbij kan gedacht worden aan bijvoorbeeld terrasverwarming. Wanneer wij meer informatie hebben, dan zullen we hier op terugkomen.

Uitgebreide terrassen

Komende 3 jaren krijgen we extra ruimte om te gaan gebruiken als extra terras. Er gaan zelfs mogelijkheden komen om de tijdelijke terrassen permanent te kunnen gaan aanvragen. Zodra wij meer informatie hebben over de aanvraag van de uitgebreidere tijdelijke terrassen zullen wij en de gemeente dit communiceren.

Terrassenbeleid

De gemeente is bezig het terrassenbeleid aan te passen. Wij hebben gesprekken gevoerd met de gemeente naar aanleiding van de concepten die wij gekregen hebben. In samenwerking met een jurist hebben wij op deze conceptstukken gereageerd aangezien wij niet tevreden waren met de concepten. Op dinsdag 16 februari is het terrassenbeleid besproken in het college en wij zijn in afwachting van een reactie.

Volgende week dinsdag is er een nieuwe persconferentie van ons kabinet. Wij hopen eindelijk positief nieuws te krijgen en een datum voor heropening. Hierop vooruitlopend hebben wij volgende week donderdag ons reguliere overleg gepland staan met Burgemeester Kolff. Laten we met elkaar hopen op een zo spoedig mogelijke heropening.

Bestuur

Tijdens de laatste ALV zijn Koen van Holstein en Safak Zengin toegetreden als bestuurslid. Samen met Alexander Nouwen en Frank Mol vertegenwoordigen wij KHN Drechtsteden. Mocht je vragen hebben kun je uiteraard direct contact met ons opnemen maar het kan ook per mail drechtsteden@khn.nl.

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 8.30 tot 17.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens