KHN Amsterdam dringt er bij partner amsterdam&partners op aan dat het nu de tijd is om campagnes in te zetten en ons te focussen op de respectvolle bezoeker. Lees hun activiteitenplan met o.a. herstart congresmarkt, bewonersplatform en imagocampagne.

KHN en ook amsterdam&partners benadrukken dat we bezoekers uit binnen- en buitenland blijven verwelkomen. We zijn immers een internationale stad. Dat we ook graag zien dat alle Amsterdammers zich weer thuis gaan voelen in de stad is ook een streven. Dit willen we vooral bereiken door meer respectvolle bezoekers aan te trekken en de sfeer op sommige momenten en plekken te verbeteren of te optimaliseren. De respectvolle bezoeker komt voor het unieke karakter van de stad en heeft respect voor de stad en haar bewoners.

Onderstaand de uitleg van amsterdam&partners hoe ze daar de komende tijd een bijdrage aan leveren. Steun voor amsterdam&partners, van jullie en van ons, is en blijft dan ook zeer belangrijk.

Activiteiten amsterdam&partners 2021

Om bezoek aan de stad en regio weer snel aan te jagen zal amsterdam&partners een hele reeks aan activiteiten uitvoeren in 2021, die belangrijk zijn voor onze branche. Deze komen mede ten goede aan de horeca en accommodaties, maar ook aan culturele instellingen en attracties in de stad en regio. Het is daarom verstandig amsterdam&partners ook in deze moeilijke tijden te blijven steunen met jouw lidmaatschap. Deze activiteiten zijn onder andere gericht op internationale bezoekers, maar ook op het stimuleren van bezoek aan de stad onder bewoners en binnenlandse bezoekers. Het gaat om de volgende campagnes: (tijdsaanduidingen zijn onder voorbehoud van afstemming met gemeente/Veiligheidsregio)

  • Herstart Congresmarkt; Online campagne in doellanden meeting planner, eerst in Europa en later ook Amerika (gestart in april in samenwerking met MICE partners #Amsterdamisreadytomeetyouagain)
  • Meerjarenplan Congresmarkt; (in uitvoering: onder andere aantrekken gespecialiseerde accountmanager op LSH, aantrekken nieuwe congressen, voorbereiden campagnes midden/lange termijn)
  • Bewonerscampagne: Stimuleren van (her)ontdekken van eigen stad op korte termijn; (gestart half mei, wordt steeds verder uitgebreid en aangepast op basis van de maatregelen. Online begonnen, later ook outdoor)
  • Ontwikkeling bewonersplatform, lange termijn stimuleren van culturele en andere activiteiten in eigen stad; (nog in ontwikkelingsfase, eerste concept-product verwacht begin 2022)
  • Sounds of Amsterdam (top-of-mind teaser) internationale markt; (winter 2020-2021)
  • Imago campagne: nieuw gezicht van Amsterdam, lange looptijd; (nog in ontwikkelingsfase, begonnen met voorbereidingen en co-creatie sessies)
  • Inspiratie- en activatie campagne: op korte termijn (inter)nationaal bezoek aanjagen; (gestart half juni op NL bezoeker, vanaf 21 juni op dichtbij-landen)
  • Deelname namens Amsterdam aan ‘Nederland heeft alles’: influencer reis (voorjaar 2021)
  • Digitalisering Iamsterdam City Card: nog makkelijker toegang voor bezoekers tot kwalitatief aanbod in de stad; (loopt nu in testfase met bezoek aan locaties en gebruik vervoer)
  • Ontwikkeling stadstasje (Amsterdams Passie): stimuleren Nederlandse bezoeker met overnachting in Amsterdam (beschikbaar voor consumenten en partners).

Bekijk de video van amsterdam&partners partner-event (14 juni) voor een korte uitleg van de campagnes en visuals. Wil je alleen het overzicht van de campagnes en activiteiten bekijken, kijk dan de video vanaf minuut 3.50 t/m 15.15.

En voor nog meer verdieping: zie break-out sessies: Opstarten van de duurzame bezoekerseconomie (onder andere verdieping campagnes leisure markt) en Integrale marketingaanpak voor business ecosysteem (onder andere verdieping campagnes MICE & business markt)

Bron: amsterdam&partners

Direct advies nodig?

We zijn ma t/m vr van 9.30 tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar op 0348 48 94 89. Je kunt ook mailen naar info@khn.nl of je vraag stellen via het contactformulier.

Liever uitgebreider en persoonlijk contact? Maak dan een afspraak voor een online adviesgesprek via dit formulier.

Contactgegevens