Zandvoort leeft van het toerisme. Om ons mooie dorp als badplaats zo goed mogelijk te presenteren, is de oude vertrouwde VVV in 2016 omgevormd tot een moderne marketingorganisatie. Sindsdien wordt vaak de vraag gesteld: wat doen zij eigenlijk?

Die vraag beantwoorden is niet altijd even gemakkelijk. Dat komt omdat het nogal veelomvattend is. Want Zandvoort is heel veelzijdig, eigenlijk kan iedereen zich hier goed vermaken. Het is de uitdaging voor het team van Zandvoort Marketing om dat duidelijk te communiceren met een zo breed mogelijk publiek, of in marketing termen gesteld: een goede ‘destinatie marketing’ is essentieel.

Marc Bibbe geeft sinds iets meer dan een jaar leiding aan de Zandvoortse marketingorganisatie. In die periode heeft hij zich verdiept in het ‘merk’ Zandvoort. “Als DMO (Destinatie Marketing Organisatie, red.) worden we bij veel verschillende facetten betrokken. Toerisme en de branding van een destinatie raakt namelijk ongelooflijk veel verschillende vlakken. Om antwoord te geven op de vraag 'Maar wat doen jullie dan concreet?', hebben we een korte visualisatie laten maken waarin alles voorbijkomt waar wij mee bezig zijn, vertelt hij, “want beelden zeggen zoveel meer dan woorden.”

Ontdek in deze korte presentatie wat de uitgangspunten, taken en verantwoordelijkheden zijn van Zandvoort Marketing. En bekijk de video gerust meerdere keren, want het zal verbazen hoeveel informatie er voorbijkomt in amper 2 minuten!